۰

بازماندگان زنان پا کوچک در چین/ تصویر (14+)

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۳
پوشیدن "کفش لوتوس" برای کوچک نگه داشتن پای دختران از رسومی بود که حدوداً از قرن ده میلادی تا سال ۱۹۱۲ در چین اجرا می شد. این عمل باعث تغییر شکل و کوچک شدن پاها تقریباً به اندازه پاهای یک عروسک می شد. عوارض این رسم دشواری و دردناک شدن راه رفتن و بیماری به نام "اوستئوپروسیس" یا شکنندگی استخوان ها بود.

فرایند بستن پاهای دختران بین سنین سه تا یازده سالگی آغاز می شد. ابتدا پای کودک با آب داغ شسته و ماساژ داده می شد، بعد تمامی انگشت ها به جز انگشت شصت شکسته شده به سمت داخل پا برگردانده و فشرده می شدند؛ سپس پا را در همین حالت با نوارهای پارچه یی محکم می بستند. این عمل موجب جلوگیری از رشد پا بیش از ۱۰ سانتیمتر می شد. سپس انگشت های شصت را در راستای پا کشیده می شکستند. بانداژ پارچه یی از انگشتان تا قوزک پا محکم پیچیده می شد تا انگشتان را در جای خود نگه دارد.

این سنت در سال ۱۹۱۱ در چین ممنوع شد اما تا حدود سال ۱۹۳۹ در برخی مناطق روستایی همچنان ادامه داشت. اکنون با گذشت بیش از یکصد سال از ممنوعیت این سنت آخرین نسل از دخترانی که پاهایشان کوچک شده است در روستای "شاندونگ" زندگی می کنند. "جو فارل" عکاس آزاد که به این روستا سفر کرده ۵۰ پیرزن که قربانی این رسم دردناک شده اند را دیده و از آنها عکاسی کرده است.
مرجع : فرادید
کد مطلب : ۴۶۰۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.