۰

پنج سلاح روسی که چینی ها بایـد از آن بترسنـد+تصویـر

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۳
نشریه "نشنال اینترست" با انتشار گزارشی به پنج سلاح روسی اشاره کرده که چینی ها باید از آن بترسند. این نشریه در باره محاسن و معایب ارتش های روسیه و چین در نبردهای نظامی می نویسد:"روسیه و چین محاسن و معایب خاص خود را در جنگ دارند. ارتش روسیه چندین بار در طول بیست سال گذشته به جنگ رفته است در چچن، گرجستان و در حال حاضر در اوکراین. نیروهای روسی اگرچه از نظر آمادگی و آموزش در سطح فوق العاده ای قرار ندارند اما از انعطاف پذیری و توانایی هایی برخوردارند. روسیه دارای فناوری های نظامی بیش تری در مقایسه با چین است. " نشنال اینترست در ادامه اشاره می کند که تنها مزیت ارتش چین در مقایسه با روسیه تعداد بیش تر نیروهای نظامی آن است.

این نشریه در ادامه به معرفی پنج سلاح روسی که چینی ها باید نسبت به آن نگران باشند پرداخته است:

جنگنده پاک فا

جنگنده پاک فا که نسل پنجم جنگنده های طراحی شده روسیه است در اوایل آوریل سال 2002 میلادی توسعه یافت. پاک فا در عرصه ماموریت های نظامی تهاجمی و هم چنین گشت زنی از قابلیت های خوبی برخوردار است. این جنگنده مجهز به اسکنرهای الکتریکی فعال، رادار و سنسورهای نوری برای پیگیری است. پاک فا قادر به حنل شش موشک و بمب دوربرد هوا به هوا و هوا به زمین است.

بمب افکن استراتژیک تی یو 95

توپولوف تی یو – 95 بمب افکن هایی که دارای یک حامل موشک ای کروز هسته ای است که قادر به انجام ماموریت برای حملات معمولی زمینی هستند. این جنگنده به شکل حیرت انگیزی قادر به طی مسافت طولانی برای مثال از پایگاه هوایی اوکراینکا در سیبری تا سواحل کالیفرنیا است. این بمب افکن می تواند در نزدیکی حریم هوایی چین هر موضعی را هدف حملاه قرار دهد. موشک های کی اچ -101 بر روی این بمب افکن نصب شده است. برد این موشک ها 5000-2700 کیلومتر است.

بمب افکن استراتژیک تی یو -160

تی یو -160 پیشرفته ترین بمب افکن روسی است اواخر جنگ سرد توسعه یافت و مدتهاست که در انتظار تکمیل روند ارتقا قرار دارد. این بمب افکن چهار موتوره است و بالاترین قابلیت را در نوسان و تحرک دارد و قادر به حرکت در شب و در شرایط نامساعد آب و هوایی است. این بمب افکن هم چنین قادر به حمل کلاهک بزرگ داخلی حامل بمب های هدایت کننده لیزری و یا موشک های کروز است. این بمب افکن به گونه ای طراحی شده که قادر به نوفذ به حرمی دشمن وپرواز در سطح پایین است. این بمب افکن مسلح به موشک های کی اچ -101 است موشک های جدید دوربردی هستند.

جنگنده فلانکر اس یو -35

این جنگنده ترکیبی از بدنه جنگنده قدیمی سوخو -27 و سیستم های هواپیمایی و تسلیحاتی مدرن است. سوخو -35 سریع ترین جنگنده نیروی هخوایی روسیه است. سوخو -35 در مقایسه با جنگنده های عملیاتی چینی برتری دارد. سیتسم ارتباطات هوایی، نیروی محرکه و سیستم های سلاحی آن در مقایسه با تجهیزات نظامی چینی برتری دارند. این جنگنده شامل 14 محل برای نگهخداری سلاح و مهمات و هم چنین مخازن سوخت و سنسورهای اضافه است.

تانک آرماتا تی -14

نسل بعدی تانک های نیروی زمینی روسیه آرماتا است که با طراحی جدیدتر و سنگین تر جایگزینی برای تانک های تی -72، تی – 80 و تی -90 می باشد. در صورت بروز درگیری نظامی میان روسیه و چین، آرماتا بهترین تانک روسیه برای مبارزه در حخوزه میدانی زمینی و انجام حملات سریع علیهع ارتش چین است. ارماتا از سری تی-72 بلندتر است. سلاح های بکار رفته در این تانک تفنگ ارتقا یافته 125 میلی متری، 12.7 میلی متری و مسلسل های کواکسیال 7.62 میلی متری هستند.

مرجع : روزنو
کد مطلب : ۵۳۹۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.