واقعا حقیقت دارد؟!/ عکس

فرادید , 8 شهريور 1394 ساعت 22:26

به تازگی تصاویری از مریخ در فضای مجازی منتشر شده که ما را به فکر کردن وا‌می‌دارد، اما مشخص نیست که این تصاویر واقعی هستند و یا باز هم ساخته ذهن افرادی خاص است. عقل سلیم به گزینه دوم گرایش دارد، اما برخی عقیده‌ای دیگر دارند!


به گزارش سی ان ان، تصاویری که در سال‌های اخیر از مریخ منتشر شده برای اغلب ما زمینی‌ها چیزی جز خاک و صخره‌های سرخ‌رنگ نیست. ما جز سنگ و صخره‌‎های بزرگ چیزی نمی‌بینیم، اما برخی می‌گویند این صخره‌های عادی نیستند و می‌توان نشانه‌هایی از حیات بیگانه‌ها را در آن‌ها دید.
 
طرفداران تئوری توطئه عکس‌های منتشر شده از مریخ توسط ناسا را با دقت بررسی کرده و اشیایی عجیب را در این تصاویر شناسایی کرده‌اند: مارمولک، پری دریایی، چراغ راهنمایی و رانندگی و مجسمه باراک اوباما. با اطمینان بالا می‌توان گفت که این موارد واقعیت ندارد، ولی شاید بد نباشد ما هم برای چند لحظه همراه طرفداران تئوری توطئه در ارتباط با وجود بیگانگان در مریخ باشیم! شاید در نگاه اول بگویید که این تصاویر فتوشاپی باشند، اما در واقع این تصاویر را ناسا منتشر کرده و طرفداران تئوری توطئه تنها تعبیر خود را از اشکال درون عکس مطرح کرده‌اند.
 
آخرین چیزی که آن‌ها مشاهده کرده‌اند یک سفینه فضایی یا حداقل صخره‌ای شبیه به سفینه فضایی است. آشوین واساوادا یکی از محققینی است که بر روی پروژه «مارس روور» کار می‌کند. او منبع این تصاویر را «پاریدولیا» می‌داند.
 
پاریدولیا پدیده‌ای روان‌شناسی است که در آن فرد علائم و یا صداهایی که ادراک می‌کند را به صورت معنادار می‌شناسد. مثال‌های معمولی که در این باره زده می‌شود: دیدن چهره در ابرها، دیدن چهره در ماه، شنیدن پیام‌های ناشناخته وقتی نوار و یا صدای ضبط شده برعکس پخش می‌شود.
 
واساوادا می‌گوید که او و تیمش بر روی این تصاویر تمرکز نمی‌کنند، اما آن‌ها سخت مشغول جستجوی بیگانگان در مریخ هستند. او بالاخص نظر خود را در مورد تصویر یک موش در مریخ بیان می‌کند: «یکی از چیزهای بسیار مهمی که ما تاکنون در مورد مریخ فهمیده‌ایم این است که حیات می‌تواند در این سیاره وجود داشته باشد، اما اگر هم باشد به شکل حیات میکروبی است و موش و ایگوانا به زنجیره‌های غذایی بالاتر مرتبط هستند که بعید است حیات مریخ هیچ وقت به این حد رسیده باشد.»
 
او ادامه حرف‌های خود در مورد مریخ می‌گوید: «من هر روز با مریخ سر و کار دارم و هر روز به این نتیجه می‌رسم که مریخ چقدر عادی است. مناظر مریخ و ترکیب ‌آن‌ها درست مانند بیابان‌های روی زمین است. این شباهت باورنکردنی است.»
 
در ادامه می‌‎توانید برخی از تصاویر منتشر شده از مریخ توسط طرفداران تئوری توطئه را مشاهده کنید.

 
تصاویری عجیب از مریخ!
آیا حیات بر روی مریخ وجود دارد؟ خودتان قضاوت کنید: این صخره کمی به ایگوانا شباهت دارد
 
تصاویری عجیب از مریخ!

برخی می‌گویند شی مشاهده شده در تصویر مربوط به یک صخره نیست؛ آن‌ها معتقدند که این تصویر مربوط به بقایای یک سفینه فضایی شبیه فیلم «جنگ ستارگان» است
 
تصاویری عجیب از مریخ!
طرفداران تئوری توطئه می‌گویند که این یک سنگ نیست، بلکه یک سنجاب است
 
تصاویری عجیب از مریخ!
بانوی عجیب: روح زنی که بر لبه یک سنگ ایستاده است!
 
تصاویری عجیب از مریخ!
هرم: آن‌ها می‌گویند این هرم به اندازه یک خودرو است و هرم اصلی زیر زمین پنهان شده است
 
تصاویری عجیب از مریخ!
سنگ شناور
 
تصاویری عجیب از مریخ!
آیا خرچنگ در مریخ وجود دارد؟!
 
تصاویری عجیب از مریخ!
شکی نیست که شکل این صخره عجیب است! به نظر شما شبیه کلاه سربازان جنگ جهانی اول نیست؟
 
تصاویری عجیب از مریخ!
«جمجمه انسان» سال گذشته میلادی مشاهده شد. آیا واقعی است؟
 
تصاویری عجیب از مریخ!
این صخره‌ها بسیار شبیه «ستون فقرات دایناسور» است!
 
تصاویری عجیب از مریخ!
پری دریایی! این تصویر در سال 2008 گرفته شد.


کد مطلب: 56290

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/gallery/56290/2/واقعا-حقیقت-عکس

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir