این خودرو حس راندن موتورسیکلت را تداعی می کند

مهر , 8 آبان 1394 ساعت 17:49

این روزها در نمایشگاه خودروی توکیو محصولات عجیب و دیدنی ارایه می شود که خودروی اسپرت Sports Ride ساخت یاماها یکی از آنهاست.


یاماها که به واسطه طراحی و ساخت پیشرفته ترین موتورسیکلتها در دنیا شناخته می شود، این بار در چهل و چهارمین نمایشگاه خودروی توکیو دست به کار بزرگی زده و با خودروی اسپرت مفهومی Sports Ride حاضر شده است.

مهمترین ویژگی این خودرو در آن است که دو سرنشین آن احساس راندن موتورسیکلت را خواهند داشت. این ادعایی است که توسط یاماها مطرح شده و به نظر می رسد که همین گونه هم باشد.

این محصول جدید بر روی پلت فورم iStream Carbon ساخته شده و جالب اینکه یاماها اطلاعات منفی مشخصی درباره آن منتشر نکرده است اما ابعاد این خودرو نشان می دهد که شباهت زیادی به مزدا Mazda MX-۵ Miata دارد. فاکتور «وزن» چیزی است که این خودرو را از هر محصول مشابه دیگری متمایز می کند.

محصول خلاقانه یاماها تنها ۷۵۰ کیلوگرم وزن دارد و این یعنی سرعت و شتاب خیره کننده برای خودرویی که از وزن اندک و ساختار آیرودینامیکی ویژه ای برخوردار است.

حضور «گوردون ماری» مغز متفکر طراحی بسیاری از خودروهای فرمول یک به عنوان مرد همه کاره قسمت طراحی محصول جدید یاماها، اعتبار آن را دو چندان کرده است. او حتی ابرخودروی McLaren F۱ را نیز طراحی کرده است.

اگرچه یاماها اطلاعات فنی درباره موتور و بدنه خودروی مفهومی خود منتشر نکرده اما گفته می شود از فناوری فیبر کربنی برای ساخت شاسی آن استفاده شده است.

در واقع دو پوسته فیبر کربنی که به یکدیگر فشرده شده اند هسته اصلی لانه زنبوری شاسی این خودرو را تشکیل می دهند و این یعنی کاهش قابل توجه مدت زمان ساخت و هزینه های مربوط به آن.


کد مطلب: 62815

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/gallery/62815/2/این-خودرو-حس-راندن-موتورسیکلت-تداعی-می-کند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir