قهرمان سابق تنیس ایران درگذشت +عکس

18 آذر 1394 ساعت 22:59

کامبیز درفشی جوان از پیشکسوتان باسابقه تنیس ایران درگذشت.


روابط عمومی فدراسیون تنیس، کامبیز درفشی جوان پیشکسوت تنیس کشورمان که مدتی در بستر بیماری بود شب گذشته در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.

قهرمان سابق و پیشکسوت تنیس ایران درگذشت
کامبیز درفشی جوان متولد 1333 بود . وی از سن 16 سالگی به ورزش تنیس روی آورد و با تمرینات جدی و مستمر خود توانست در مدت کمتر از دو سال به عضویت تیم ملی جوانان در بیاید و یک سال بعد و در سن 19 سالگی موفق به حضور در تیم ملی شد.

او به همراه علی مدنی اولین مدال نقره بازیهای آسیایی در سال 1974 تهران در قسمت دو نفره را بدست آورد و در مسابقات تیمی هم با کشور پاکستان مشترکا مقام سوم شدند و در سال 1975 در مسابقات قهرمانی تنیس آسیا به همراه منصور بهرامی مقام اول دو نفره آسیا و مقام سوم انفرادی قهرمانی تنیس آسیا را بدست آورد.

او از سال 1353 -1357 و1367- 1373 به مدت 10 سال در عضویت تیم دیویس کاپ ایران بود. در کارنامه ورزشی وی افتخارات فراوانی از جمله موفقیت در رقابت های داخلی و بین المللی وجود دارد. وی عضو تیم باشگاههای عقاب و استقلال نیز بود و به جرات می توان از کامبیز درفشی جوان به عنوان یکی از باهوشترین بازیکنان زمان خود نام برد.

درفشی جوان همچنین به مدت 10 سال عضو تیم دیویس کاپ ایران بود و در سال 1376 تا 1380 نیز هدایت تیم ملی دیویس کاپ ایران را برعهده داشت.

مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس، در پیامی درگذشت این بزرگوار را به خانواده ایشان تسلیت گفت و علو درجات را برای آن مرحوم از در گاه خداوند قادر و توانا، مسئلت نمود.

همچنین روابط عمومی فدراسیون تنیس از طرف خانواده بزرگ تنیس کشور این مصیبت را به خانواده ایشان تسلیت گفته ، صبر و شکیبائی برای بازماندگان و شادی و آمرزش آن مرحوم در دنیای باقی را از خداوند قادر و توانا آرزو می‌نماید.

یاد آور می شود: مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم درفشی جوان فردا ( 19 آذر ماه ) ساعت 9 صبح از باشگاه تنیس استقلال برگزار می شود.


کد مطلب: 66126

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/gallery/66126/2/قهرمان-سابق-تنیس-ایران-درگذشت-عکس

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir