۰

قهرمان سابق تنیس ایران درگذشت +عکس

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۹
روابط عمومی فدراسیون تنیس، کامبیز درفشی جوان پیشکسوت تنیس کشورمان که مدتی در بستر بیماری بود شب گذشته در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.

قهرمان سابق و پیشکسوت تنیس ایران درگذشت
کامبیز درفشی جوان متولد 1333 بود . وی از سن 16 سالگی به ورزش تنیس روی آورد و با تمرینات جدی و مستمر خود توانست در مدت کمتر از دو سال به عضویت تیم ملی جوانان در بیاید و یک سال بعد و در سن 19 سالگی موفق به حضور در تیم ملی شد.

او به همراه علی مدنی اولین مدال نقره بازیهای آسیایی در سال 1974 تهران در قسمت دو نفره را بدست آورد و در مسابقات تیمی هم با کشور پاکستان مشترکا مقام سوم شدند و در سال 1975 در مسابقات قهرمانی تنیس آسیا به همراه منصور بهرامی مقام اول دو نفره آسیا و مقام سوم انفرادی قهرمانی تنیس آسیا را بدست آورد.

او از سال 1353 -1357 و1367- 1373 به مدت 10 سال در عضویت تیم دیویس کاپ ایران بود. در کارنامه ورزشی وی افتخارات فراوانی از جمله موفقیت در رقابت های داخلی و بین المللی وجود دارد. وی عضو تیم باشگاههای عقاب و استقلال نیز بود و به جرات می توان از کامبیز درفشی جوان به عنوان یکی از باهوشترین بازیکنان زمان خود نام برد.

درفشی جوان همچنین به مدت 10 سال عضو تیم دیویس کاپ ایران بود و در سال 1376 تا 1380 نیز هدایت تیم ملی دیویس کاپ ایران را برعهده داشت.

مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس، در پیامی درگذشت این بزرگوار را به خانواده ایشان تسلیت گفت و علو درجات را برای آن مرحوم از در گاه خداوند قادر و توانا، مسئلت نمود.

همچنین روابط عمومی فدراسیون تنیس از طرف خانواده بزرگ تنیس کشور این مصیبت را به خانواده ایشان تسلیت گفته ، صبر و شکیبائی برای بازماندگان و شادی و آمرزش آن مرحوم در دنیای باقی را از خداوند قادر و توانا آرزو می‌نماید.

یاد آور می شود: مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم درفشی جوان فردا ( 19 آذر ماه ) ساعت 9 صبح از باشگاه تنیس استقلال برگزار می شود.
کد مطلب : ۶۶۱۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.