۰

آیفون چینی در ایران +تصاویر

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
کالای IT از جمله کالاهایی بود که بیش‌ترین تأثیر را از تحریم پذیرفته بود و در شرایط تحریم هزینه‌های اضافی دور زدن تحریم‌ها و خرید از واسطه‌ و هزینه تبدیل ارز در نتیجه قطع سوئیفت بر این بازار تأثیرگذار بود.

به گزارش فارس، فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که برای کالاهای پراستفاده کاربران، احتمالاً قیمت‌ها در بازار حداکثر تا 5 درصد کاهش یابد.

به گفته آنها اگرچه اجرای برجام اتفاق بسیار خوبی خواهد بود اما تاکنون اتفاق خاصی در بازار رخ نداده و از این رو اکنون در زمان پساتحریم هنوز تغییراتی نسبت به زمان تحریم در بازار IT ایجاد نشده است.

*ورود گوشی‌ های شیائومی با انحصار سیم کارت همراه اول

این هفته پیرو تفاهم اپراتور همراه اول و شرکت چینی شیائومی در نمایشگاه تلکام در آبان ماه، این تولیدکننده لوازم دیجیتال رسما وارد بازار ایران شد.

بنابر اعلام راوی متیو مدیر نماینده انحصاری شیائومی در خاورمیانه و شمال آفریقا با آغاز همکاری رسمی شیائومی با همراه اول، محصولات این برند به صورت انحصاری و باندل با سیم‌ کارت های همراه اول در بازار 70 میلیونی ایران عرضه می شود اما درباره اینکه با سیم کارت دائمی عرضه خواهد شد یا سیم کارت اعتباری هنوز تصمیم گرفته نشده است.

همراه اول 76 میلیون سیم کارت رجیستر شده و 48 میلیون مشترک فعال دارد.

شیائومی که به آیفون چینی معروف است ادعا می کند که با کیفیت محصولات اپل ساخته و با نصف قیمت آنها فروخته می‌ شود.

در مرحله اول قرار است گوشی های شیائومی همراه با سیم کارت همراه اول تا دو هفته دیگر در بازار عرضه شوند که فعلا مدل نوت شیائومی به عنوان تازه ترین محصول این برند در بازار عرضه شده است.

Xiaomi Mi Note Mobile Phone یک گوشی نوت 7 اینچی دو سیم کارته است که از سیم کارت میکرو و نانو پشتیبانی می کند.

شیائومی نوت دارای دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و دوربین دوم 4 مگاپیگسلی است.

این محصول 161 گرم وزن دارد و در ابعاد 155.1×77.6×7 میلی متر تولید شده است.

سخت افزار گوشی از پردازندهQualcomm MSM8974AC  Snapdragon 801 با چهار هسته Krait 400، حافظه داخلی   16 گیگابایت قابل ارتقا تا 64 گیگابایت و حافظه رم 3 گیگابایت بهره می برد.

این گوشی از نسل 4 مخابراتی پشتیبانی می کند و یک میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد.

 

*پیش‌فروش نخستین گوشی نسل چهار ایرانی به نصف قیمت

تولیدکننده ایرانی گوشی های جی ال ایکس نیز جدید ترین گوشی خود را با قابلیت 4G تولید کرده است.

مدل G6 دو سیم کارت و دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین مکالمه ویدئویی 5 مگاپیکسلی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی، حافظه رم 2 گیگابایتی، پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا 32 گیگابایت و باطری باطری 2900 میلی آمپر ساعت است.

سخت افزار این مدل از پردازنده Quad Core چهار هسته ای بهره می برد.

صفحه نمایش این مدل HD و خازنی با قابلیت دریافت 5 لمس همزمان است.

سیستم عامل این گوشی از اندروید نسخه 5.1 استفاده می‌کند.

این تولید کننده علاوه بر فروش فوری به قیمت 799 هزار تومان، این گوشی را برای تحویل در اردیبهشت 95 با نصف قیمت پیش فروش می کند.

*بازار داغ روتر مودم ها

با افزایش کاربران اینترنت و افزایش تقاضا برای مودم‌ های ADSL، تولید کننده لوازم شبکه تی پی لینک مودم روتر TD-W8960N را به عنوان یک دستگاه چند منظوره تولید کرده است.

این شرکت همزمان مدل TD-W8950Nرا نیز به عنوان مدل ارزان تر در همین رده به بازار عرضه کرده است.

مودم روتر TD-W8960N یک دستگاه چند منظوره با امکانات مودم ADSL2+ و Router، سوییچ چهار پورت و یک اکسس پوینت بی سیم سری N با پشتیبانی از استاندارد n802.11 است.

این دستگاه از دو آنتن 5 دسی بلی استفاده می‌کند که امکان اتصال کاربران بیشتر و پوشش فضای گسترده ‌تر را فراهم می کند. این مودم دارای چهار پورت LAN برای اتصال رایانه ها و لوازمی که از فناوری WIFI پشتیبانی نمی کنند، به شبکه اینترنت و یک پورت RJ-11 برای اتصال خط تلفن است. پشتیبانی از VLAN برای استفاده همزمان از سرویس‌ ADSL2 و IPTV و پشتیبانی از سیستم رمز گذاری از WPS برای امنیت بیشتر از قابلیت های مشترک این دو محصول است.

مودم روتر TD-W8960N با طراحی اسپورت و به رنگ سرمه تولید شده که به همراه یک آنتی ویروس اصل کسپرسکی 80 هزار تومان قیمت دارد.

کد مطلب : ۶۹۶۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.