۱
در نشست مطبوعاتی فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی» مطرح شد:

موتمن: فیلمم یک درام سه پرده‌ای است/ سعید عصمتی: تمامی چک‌های مربوط به فیلم پاس شده است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
نشست مطبوعاتی فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی» با حضور عوامل و بازیگران فیلم دقایقی پیش به کار خود پایان داد. از جمله حواشی این نشست عدم حضور «فریبرز عرب‌نیا» و «ژاله صامتی» در این نشست بود که به نظر می‌رسید عدم حضور این دو در ادامه اعتراض‌هایی باشد که به خاطر پرداخت نشدن دستمزدهایشان صورت گرفته است.

در آغاز نشست مطبوعاتی فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی» مازیار فکری‌ارشاد منتقد سینمایی گفت: این فیلم یک درام معمایی پلیسی که کمتر در سینمای ایران تجربه شده، یک ویژگی مثبت فیلم این است که در آن سعی شده مؤلفه‌هایی که در اغلب فیم‌های دیگر این ژانر چهره خارجی به خود می‌گیرد فاصله گرفته و در چهره‌ای واقعی به مخاطب عرضه شود. ما آدم‌ها را از وسط هالیوود برداشته و به فیلم‌های این ژانر منتقل می‌کنیم ولی در فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی» شخصیت‌هایی چون کارآگاه و پلیس و غیره باورپذیر و ایرانی هستند. شخصیت‌پردازی‌های این فیلم خوب صورت گرفته است.

«سعید عصمتی» تهیه‌کننده فیلم نیز در ادامه این نشست گفت: سعی کردیم که وقایع را از نگاه یک پلیس دنبال کنیم؛ چون در ایران کارآگاه خصوصی نداریم تلاش‌مان بر این بود که اتفاقات را از نگاه یک افسر پلیس تعقیب کنیم. در این فیلم سعی شده تا به مسائل فرهنگی ما کنایه‌ای زده شود. مسائلی چون تهمت، غیبت، دروغ و ... خواستیم این نگاه را منتقل کنیم تا افراد را زود قضاوت نکنیم و به سیاه و سفید تقسیم نکنیم.

«بابک میرزاخانی» آهنگساز فیلم درباره تجربه کار با فرزاد مؤتمن کارگردان 58 ساله سینمای کشورمان گفت: موسیقی این فیلم برایم خیلی پیچیده بود، چون علاوه بر راز و رمزی که در فیلم وجود داشت آقای مؤتمن از من خواسته بودند که در آن به هیچ عنوان غلو نشود و این مسئله علاوه بر اینکه مرا محدود می‌کرد پروژه را نیز برایم جذاب‌تر می‌کرد.

«آناهیتا درگاهی» بازیگر فیلم نیز درباره تجربه بازی در این پروژه سینمایی گفت: بسیار تجربه خوبی بود. کار و عوامل این فیلم افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شد.

«بهاران بنی‌احمدی» نیز ضمن تشکر از خبرنگاران گفت:‌ به عقیده من این رسانه‌ها هستند که به ما هویت می‌دهند. زمانی که کار به من پیشنهاد شد، همین که اسم آقای مؤتمن را دیدم برایم کافی بود و این پروژه را پذیرفتم.

«امیرحسین فتحی» یکی دیگر از بازیگران فیلم در ادامه سخنان «بهاران بنی‌احمدی» افزود: اگر نقشی را که بازی کرده‌ام خوب از کار آمده به خاطر کارگردانی خوب آقای مؤتمن است.

«محمدرضا غفاری» نیز اذعان داشت: خیلی‌ها با «پدرخوانده» عاشق سینما می‌شوند ولی من با «شب‌های روشن» آقای مؤتمن عاشق سینما شدم. وی افزود: دکوپاژ آقای مؤتمن مثل شیمی و فیزیکی است. اینقدر که همه چیز منظم و سر جای خودشان است.

«سعید عصمتی» تهیه کننده در ادامه این نشست به انتقادهایی که به خاطر عدم حضور فریبرز عرب‌نیا و ژاله صامتی در این نشست صورت گرفت،‌متذکر شد: خانم صامتی درکی نسبت به آنچه که بازی کردند نداشتند. برای همین نقدی که از فیلم انجام دادند ناعادلانه و نابجا بوده است.

وی افزود:‌ هزینه‌های ساخت فیلم برابر شد و من همه آنها را پذیرفتم ولی ادعاهایی که ایشان درباره عدم پرداخت تسویه‌حساب‌ها کرده‌اند، اشتباه بوده و چک‌هایی که ادعا شده، پاس نشده در این فیلم پاس شده‌اند. کار ایشان یک کار غیرحرفه‌ای بوده است. چند درصد تسویه حساب‌هایی هم که انجام نشده طی یکی دو روز آینده پرداخت خواهد شد.

فرزاد مؤتمن در ادامه درباره تفاوت ریتم فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی» با دیگر فیلم‌هایش گفت: این فیلم نسبت به فیلم‌های سابق من ریتم تندتری دارد. ولی این به این معنا نیست که این یک فیلم اکشن است بلکه این یک فیلم درام سه پرده‌ای است.

وی افزود: البته باید بگویم متاسفانه من خودم هنوز این فیلم را ندیده‌ام. شب گذشته نیز به خاطر حضور در برنامه هفت نتوانستم این فیلم را ببینم. بنابراین واکنش‌های مخاطب را نتوانستم ببینم.

وی تاکید کرد:‌ فیلم من فیلم «هفت» نیست. با یک قاتل پیچیده و یک طرح بسیار پیچیده در حالی که داستان فیلم من یک ماجرای ساده و خودمانی است. جرم و اساسا جنایت توسط انسان‌های معمولی که اغلب ریشه اقتصادی و یا ریشه ناموسی دارد در کشور ما اتفاق می‌افتد و از مافیا خبری نیست. بنابراین برای حل جرمی که در کشور ما اتفاق افتاده نیازی به یک کارآگاه و پلیس خیلی باهوش هم نیست.

مازیار فکری‌ارشاد در ادامه سخنان قبلی خود افزود: درباره نکات منفی این فیلم باید بگویم شخصیت خواهر سحر می‌توانست اصلا حضور نداشته باشد. اطلاعات را می‌توانستیم از طریق بقیه اعضای خانواده به مخاطب منتقل کنیم.

وی افزود: پایان بندی فیلم هم چندان جالب نبود. اگر سحر در سکان پایانی دیده نمی‌شد بهتر بود.

فکری‌ارشاد در پایان سخنانش تاکید کرد: من کاری به پشت صحنه فیلم و جنجال‌های اتفاق افتاده ندارم ولی درباره ژاله صامتی بی‌انصافی شده است. به عقیده من ایشان دست کم یکی از نامزدهای سیمرغ خواهد بود و البته درباره امیر عربی نویسنده کار باید بگویم که فیلم آخرین بار سحر را کی دیدی پخته‌ترین کار ایشان است.

عصمتی تهیه کننده فیلم در پاسخ به سخنان فکری‌ارشاد گفت: من اگر انتقادی به خانم صامتی داشتم نه به بازی ایشان که به رفتار غیرحرفه‌ای ایشان در برابر قراردادشان بود. آقای عرب‌نیا نیز برایم بسیار قابل احترام هستند. بازی ایشان در این فیلم قیمت و بهایی داشته که من آن را پذیرفته و با کمال میل پرداخت کردم.
کد مطلب : ۷۰۶۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}