پایگاه خبری-تحلیلی عصر تعادل 25 بهمن 1398 ساعت 16:09 http://www.asretaadol.ir/news/148684/خودروهای-بدون-زنجیر-چرخ-عامل-اصلی-ترافیک -------------------------------------------------- عنوان : خودروهای بدون زنجیر چرخ عامل اصلی ترافیک -------------------------------------------------- 10 درصد باقیمانده راه‌های روستایی مسدود گیلان تا فردا بازگشایی می شود. متن : به گزارش عصر تعادل مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری با بیان اینکه تا امشب 90 درصد محورهای روستایی مسدود ناشی از بارش برف در استان گیلان باز شد، گفت: روز آینده محور خلخال ـ اسالم نیز بازگشایی خواهد شد. «محمد رودباری» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت بازگشایی محورهای روستایی در استان گیلان، اظهار داشت: بیش از 580 محور روستایی به علت بارش برف در این استان مسدود شده بود که تا امشب 90 درصد این محورهای روستایی بازگشایی شد و پیش‌بینی می‌شود روز آینده 10 درصد باقیمانده هم باز شود. وی ادامه داد: همچنین محور خلخال ـ اسالم که به علت بارش شدید برف مسدود شده بود، روز آینده باز خواهد شد. مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری ادامه داد: در این مدت 11 استان معین استان گیلان بودند و تجهیزات، ادوات و ماشین‌آلات راهداری از این استان‌ها برای بازگشایی محورها و عملیات راهداری به استان گیلان منتقل شد. رودباری افزود: در حال حاضر عملیات راهداری در همه استان‌های کشور انجام می‌شود اما در استان‌های آذربایجان شرقی،‌آذربایجان غربی، اردبیل‌، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان و گیلان شدت بیشتری دارد. وی بیان کرد: در حال حاضر در محورهای مواصلاتی استان‌های مازندران، گلستان، خراسان‌رضوی و خراسان شمالی بارش برف داریم. مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی محورهای تهران ـ شمال گفت:‌ در حال حاضر در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه تردد در مسیر شمال به جنوب نیمه‌سنگین اما روان است ولی در فیروزکوه ترافیک بیشتری از طریق دوربین‌های نظارت تصویری مشاهده می‌شود. وی تأکید کرد: مسافرانی که محورهای کوهستانی و استان‌های سردسیر را برای سفر انتخاب می‌کنند حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند همه مشکلات ما در این چند روز به دلیل نداشتن زنجیر چرخ بود. خودروها به علت نداشتن زنجیر چرخ در جاده‌ها متوقف می‌شدند و همین توقف، ترافیک سنگین پشت سر آنها ایجاد می‌کرد و جابه‌جایی این خودروها زمان‌بر می‌شد بنابر این راهداران به جای اینکه عملیات راهداری، برف‌روبی، شن‌پاشی و نمک‌پاشی را انجام دهند مجبور بودند بیشتر زمان خود را به جابه‌جایی خودروها اختصاص دهند در حالی که اگر زنجیر چرخ وجود داشت کمتر مشکلات رخ می‌داد.