۰
نقاط ضعف و قوت ژاپنی‌ها از نگاه پیشکسوت پرسپولیس

مهدوی‌‌کیا: کاشیما در 20 دقیقه نخست آسیب‌‍‌پذیر است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱
مهدوی‌‌کیا: کاشیما در 20 دقیقه نخست آسیب‌‍‌پذیر است
هادی مهدوی‌کیا  در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری عصر تعادل اظهار کرد: دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ژاپن، دو نیمه متفاوت داشت. نیمه نخست ازآن پرسپولیس بود که توانست با خونسری و گردش بسیار خوب توپ  در میدان، تا آستانه فروپاشی سنگر کاشیما آنتلرز هم برود. این روند اما در نیمه دوم تغییر کرد و ژاپنی‌ها با به دست گرفتن ابتکار عمل درصد مالکیت توپ خود را افزایش دادند و با استفاده از موقعیت‌های خود به نماینده ایران ضربه زدند.
 
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان سفر طولانی به خاور دور و خستگی بازیکنان را از عوامل شکست پرسپولیس در دیدار رفت دانست؟ توضیح داد: من اینطور فکر نمی‌کنم. پرسپولیس مدتهاست به وحدت تیمی رسیده و یکدستی شاگردان برانکو به ویژه در نیمه‌های دوم بازی‌ها موفقیت‌های ارزشمندی برای این تیم به ارمغان آورد. در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان اما این اتفاق برعکس افتاد. به عبارت دیگر تیم ژاپنی همان کاری را کرد که پرسپولیس در دیدار با دیگر تیم‌ها به آن متوسل می‌شد.
 
او با مقایسه این دیدار با دیدارهای گذشته پرسپولیس و نقاط قوت تیم کاشیما آنتلرز گفت: پرسپولیس پیش از صعود به فینال برابر تیم‌هایی مانند السد و الدحیل به برتری رسیده بود. همانطور که می‌دانید این تیم‌های بازیکن محورند و برای نمونه السد تیمی است که با اتکا به ژاوی هرناندز و گابی، دو بازیکن برجسته و کهنه‌کار لالیگایی خود به میدان می‌آید. این موضوع اما در تیم‌های شرق آسیا کمتر دیده می‌شود و کاشیماآنتلرز ژاپن هم به خوبی نشان داد که یک تیم واقعی است.
 
بازیکن دهه 70 سرخ‌پوشان پایتخت ادامه داد: آن‌ها به ویژه زمانی که آرایش حمله به خود می‌گرفتند بسیار نزدیک به هم بازی می‌‌کردند و اصول بازی تیمی را به خوبی در میدان به نمایش می‌گذاشتند. این درحالی بود که السد و الدحیل اصطلاحاً باز بازی می‌کردند و فرصت ضربه زدن به آن‌ها برای پرسپولیس مهیا می‌شد. متاسفانه کاشیما این نقطه ضعف را ندارد و برعکس تیم‌های حاشیه خلیج فارس بسته بازی می‌کند. همین مقوله هم کار پرسپولیس را در دیدار برگشت دشوارتر می‌سازد. با وجود این کاشیما نقاط ضعفی هم دارد. آن‌ها در دقایق اولیه بازی سردرگم، شتابزده و بدون تمرکز بازی می‌کنند. به همین دلیل کاشیما در 20 دقیقه نخست بازی آسیب‌پذیر است و پرسپولیس باید از این فرصت با حمایت هواداران پرشورش استفاده کند.
 
مهدوی‌کیا درباره اخراج سیامک نعمتی و غیبت این بازیکن در دیدار برگشت اظهار کرد: متاسفانه اخراج سیامک مشکلی دیگر به مشکلات پرسپولیس و برانکو اضافه کرد. نعمتی بازیکن بسیار ارزشمندی است و ما با اتکا به هوشیاری و فرصت‌طلبی سیامک بود که موفق شدیم دروازه السد را باز کنیم و فینالیست شویم. به هرحال اتفاقی است که افتاده و امیدوارم جانشین سیامک که به احتمال فراوان امید عالیشاه است، نمایش درخشانی در آزادی داشته باشد.
 
بازیکن پیشین تیم پرسپولیس همچنین درباره نقش برانکو در موفقیت‌های این تیم تصریح کرد: به یقین پرسپولیس تا همیشه مدیون برانکوست و فکر می‌کنم اگر برانکو به پرسپولیس نمی‌آمد، چنین موفقیت‌هایی هم نصیب تیم ما نمی‌شد. برانکو بارها شایستگی‌های خود را نشان داده و برای او و پرسپولیس آرزوی موفقیت در دیدار سرنوشت‌ساز آینده را دارم.
 
مهدوی‌کیا در پایان افزایش قیمت بلیت دیدار فینال برگشت پرسپولیس و کاشیماآنتلرز گفت: به هرحال ما درباره فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت می‌کنیم و هواداران هم می‌دانند عواید فروش بلیت این مسابقه به پرسپولیس تعلق می‌گیرد. پولی که آن‌ها بابت بلیت پرداخت می‌کنند کمک شایانی در این اوضاع و احوال پرسپولیس است و در آینده باعث خوشحالی و رضایت همین هواداران خواهد شد. من هم شنبه 19 آبان به ورزشگاه آزادی می‌آیم تا کنار هواداران تیم محبوبم را حمایت کنم.  
کد مطلب : ۱۴۳۹۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.