۰
سکوی هندبال آسیا کار‌پایه‌ای می‌طلبد

اویسی: هماهنگی بازیکنان شهید چمران نقطه قوت تیم ملی است

باید از مربیانی مثل پانیچ در هندبال بانوان استفاده کنیم
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲
اویسی: هماهنگی بازیکنان شهید چمران نقطه قوت تیم ملی است
فرنوش اویسی در گفت‌وگو با عصر تعادل اظهار کرد: تیم ایران در سخت‌ترین گروه ممکن با حضور استرالیا، نیوزلند، ژاپن و قزاقستان قرار گرفته است. به عبارت بهتر ما در گروه مرگ قرار داریم و کار بچه‌ها در ژاپن بسیار سخت است.
 
او در پاسخ به این پرسش که گذشته از استرالیا و نیوزلند که هندبالی برگرفته از سبک اروپایی دارند و تیم‌های قدرتمندی محسوب می‌شوند و ژاپن که میزبان است، آیا می‌توانیم به بازی با قزاقستان خوشبین باشیم؟ تصریح کرد: قزاقستان ابداً تیمی نیست که با ما قابل مقایسه باشد. آن‌ها مدام در اردو هستند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی هندبال زنان دارند. فکر نمی‌کنم اصلا با ما و شرایط  بچه‌های ما قابل مقایسه باشند. پس این‌که فکر کنیم مقابل قزاقستان کار آسان‌تری نسبت به سه تیم دیگر داریم، تفکر درستی نیست.
 
مربی پیشین تیم هندبال بانوان تاسیسات دریایی درباره نقاط قوت ایران توضیح داد: تیم هندبال بانوان شهید لارستان به تازگی از رقابت‌های آسیایی بازگشته و از آنجا که بسیاری از ملی‌پوشان ما از این تیم هستند، فکر می‌کنم بچه‌ها با آمادگی مطلوبی به ژاپن بروند. از سوی دیگر ساناز رجبی، بازیکن ارزشمند این تیم به عنوان بهترین گوش راست آسیا انتخاب شد. این‌ها نقاط قوت تیم ما هستند که می‌توانیم روی‌شان حساب کنیم.
 
اویسی با تاکید بر این‌که نباید نگاه آرمان‌گرایانه به تیم ملی هندبال بانوان داشت ادامه داد: ما نمی‌توانیم از این تیم انتظار سکو  داشته باشیم. سکوی آسیایی زمانی به دست می آید که ما کار پایه‌ای بکنیم، برنامه‌ریزی مدون و منظم داشته باشیم و سرمایه‌گذاری مناسبی هم داشته باشیم. مثل کاری که تیم‌های مدعی قهرمانی و سکوی آسیا می‌کنند.
 
کارشناس هندبال بانوان کشورمان اضافه کرد: متاسفانه ما از ظرفیتی که داشتیم نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم. اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم، چاره‌ای جز کار روی تیم‌های پایه نداریم. از طرف دیگر باید 5 یا 6 بازیکن پایه در تیم‌های داخلی داشته باشیم که ذخیره بازیکنان خوب و باتجربه باشند. نه اینکه یک بازیکن برود و کسی که جای او وارد بازی می‌شود ، چند سال هم از او بزرگتر باشد!
 
مربی پیشین تیم تاسیاست دریایی تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به حضور اکثر بازیکنان شهید چمران لارستان در تیم ملی، آیا سرمربی تیم ما می‌خواهد از هماهنگی آن‌ها استفاده کند؟ اظهار کرد: من جای خانم یوسف (سرمربی تیم ملی بانوان) نیستم اما ا گر جای ایشان بودم، قطعا یکی از گزینه‌های من همین بود. همانطور که گفتم تیم شهید لارستان به تازگی از جام باشگاه‌های آسیا بازگشته است و بازیکنانش در این تورنمنت درست مانند یک اردوی برون مرزی حضور داشتند. بله من هم بودم از این فرصت استفاده می‌کردم و به آن فکر می‌کردم.
 
او همچنین درباره دیدار تیم ایران با ژاپن میزبان گفت: گذشته از میزبانی، ژاپین تیمی بسیار خوب و مدعی است که سال‌ها جلوتر از ماست. البته مطمئنم بچه‌ها با همه وجود بازی خواهند کرد و برای آن‌ها از صمیم قلبم  آرزوی موفقیت می‌کنم.
 
اویسی درباره لزوم حضور مربی خارجی در تیم‌های هندبال بانوان ایران هم تصریح کرد: به یقین هندبال بانوان هم مانند هندبال مردان نیازمند مربیان با دانش خارجی است. چرا که ما هرچه می‌دانستیم به بازیکنان انتقال داده‌ایم. زمانی که سانیا پانیچ در ایران بود من با او کار کردم و چیزهای فراوانی از این مربی بزرگ یاد گرفتم. حتی او بعد از مسابقه تیم هم به من کمک  فکری می‌داد. چیزهایی که من از پانیچ آموختم بسیار ارزشمند بود. ما باید از چنین مربیانی در هندبال بانوان بهره ببریم.
 
کارشناس هندبال بانوان در پایان گفت: به هرحال در این اوضاع و احوال اقتصادی برگزاری اردوهای تیم ملی و همین اعزام هم غنیمت است و کسانی که در کار هستند می‌دانند چقدر این موضوع مشکل است. ما از بیرون به قضیه نگاه می‌کنیم ولی این کار واقعا ارزشنمد بود. امیدوارم بچه‌ها با تمام وجود بجنگند.
 
 
کد مطلب : ۱۴۴۳۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.