۰
نامجو مطلق در گفت‌وگو با عصر تعادل

7 نفرین شده یعنی چه؟!/ باید کیفیت فعلی جپاروف را سنجید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۶
7 نفرین شده یعنی چه؟!/ باید کیفیت فعلی جپاروف را سنجید
مجید  نامجومطلق در گفت‌وگو با عصر تعادل درباره عملکرد استقلال در نیم‌فصل لیگ برتر گفت: همانطور که دیدید استقلال شروع خوبی در ابتدای فصل نداشت. این موضوع دلایل متعددی دارد. نخست این‌که استقلال در نقل و انتقالات پیش فصل چند ستاره تاثیرگذار و کلیدی خود را به راحتی از دست داد. از سوی دیگر تمرینات بدنسازی و آماده‎سازی تیم بسیار دیر آغاز شد و مهم‌تر از همه تغییر مدیریت استقلال در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد. همه این عوامل دست به دست هم دادند تا استقلال شروع خوبی در آغاز فصل نداشته باشد.
 
نامجومطلق ادامه داد: هرچه از مسابقات لیگ می‌گذاشت شرایط استقلال بهتر می‌شد و آن‌ها در سه چهار هفته پایانی نیم فصل اول به فرم دلخواه کادر فنی رسیدند. فکر می‌کنم اگر استقلال همین روال را ادامه دهد، در نیم فصل دوم اوضاع بسیار بهتری خواهد داشت. البته به شرط اینکه در نقل و انتقالات نیم‎‌فصل هم عملکرد خوبی داشته باشد و نقاط ضعف خود را با جذب  بازیکنان خوب و برجسته و انگیزه برطرف کند.
 
او درباره جدایی الحاجی گرو و مارکوس نویمایر از استقلال گفت: به نظر من این دو بازیکن در استقلال جا نیفتادند. شاید آن‌ها در گذشته از نظر فنی بازیکنان خوبی محسوب می‌شدند اما نتوانستند در استقلال عملکرد مثبتی داشته باشند.
 
هافبک پیشین استقلال و تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که چرا باید چنین بازیکنانی به تیم مطرحی مثل استقلال اضافه شوند؟ توضیح داد: آن‌ها در آخرین روزهای نقل و انتقالات و از آنجا که هواداران استقلال به دلیل جدایی ستاره‌ها فشار زیادی به باشگاه آوردند، خیلی سریع و بدون آنکه به خوبی ارزیابی شوند به استقلال پیوستند.
 
پیشکسوت استقلال درباره شایعه حضور دوباره سرور جپاروف در این تیم هم عنوان کرد: جپاروف فصل گذشته بازی‌های بسیار خوبی برای استقلال انجام داد و از ارکان موفقیت تیم بود ولی ما از جپاروف این فصل چیزی نمی‌دانیم! باید ببینیم  آیا او کیفیت فصل گذشته را دارد یا نه و اگر جواب مثبت بود و جپاروف شرایط فصل پیش را داشت، بدون شک می‌تواند بازهم به تیم کمک کند. استقلال در پست او مشکلات زیادی دارد و جای خالی یک هافبک طراح و خلاق در تیم به خوبی نمایان است.
 
شماره 7 سال‌های دور استقلال درباره این‌که گفته می‌شود این شماره پس از فرهاد مجیدی نفرین شده است، تصریح کرد: ما در هزاره سوم زندگی می‌کنیم. 7 نفرین شده یعنی چه؟! از آنجا که این شماره در تاریخ استقلال به بازیکنان بزرگی مانند فرهاد مجیدی تعلق داشته، تماشاگران انتظار دارند هر بازیکنی که این شماره را بر تن می‌کند کیفیتی در حد آن‌ها داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود فشار روی بازیکن تازه‌وارد زیاد شود و او نتواند تمرکز لازم را داشته باشد، وگرنه نفرینی در کار نیست.
 
به گفته مجید نامجو مطلق استقلال اگر می‌خواهد درلیگ برترو لیگ قهرمانان  آسیا عمکرد خوبی داشته باشد، باید در نقاط ضعف خود را در خطوط سه گانه با جذب بازیکنان کارآمد برطرف کند.

گفت و گو: یاسر سماوات 
کد مطلب : ۱۴۴۹۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.