۰
گفت‌وگو با برترین بازیکن بسکتبال سه در سه ایران

زارعی: بسکتبال سه در سه لیگ حرفه‌ای می‌طلبد/ شیفته اروینگ و صمد هستم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
زارعی: بسکتبال سه در سه لیگ حرفه‌ای می‌طلبد/ شیفته اروینگ و صمد هستم
 به گزارش عصر تعادل، خبر قرار گرفتن رضا زارعی در صدر برترین بسکتبالیست‌های سه در سه کشور در سال 2018 که با گزینش FIBA به این عنوان رسیده، دیروز روی خروجی خبرگزاری‌های کشور قرار گرفت. زارعی که با تیم ملی بسکتبال سه به سه دانشجویان ایران موفق شده بود به مقام نایب قهرمانی آسیا و همچنین مقام پنجم جهان دست یابد در لیگ دو، گارد راس تیم هیئت بسکتبال اسدآباد است. انتخاب او دستمایه گفت‌وگویی شد که شما را به خواندن  آن دعوت می‌کنیم.
 
**انتخابت به عنوان برترین بازیکن بسکتبال سه به سه خبری مسرت بخش بود. از این موضوع چطور با خبر شدی؟
-راستش دیروز دریکی از کانال‌های تلگرامی این خبر را دیدم و برای خودم و شهرم بسیار خوشحال شدم.
 
**تو در لیگ دو و در تیم هیئت بسکتبال اسدآباد بازی می‌کنی. این پرسش پیش می‌آید که چرا برترین بازیکن بسکتبال سه به سه ایران در سوپرلیگ یا حتی لیگ یک بازی نمی‌کند؟ بدون شک پیشنهادهایی داشتی که رد کردی.
-همینطور است. اینکه من هنوز اینجا در زادگاهم بازی می‌کنم دلایلی دارد. پس از موفقیت تیم دانشجویان ایران در مسابقات آسیایی و جهانی، پیشنهادهای خوبی داشتم اما مهم‌ترین عاملی که من همه آن‌ها را رد کردم، عرق و تعصبی بود که به تیم شهرم داشتم. گذشته از این من دانشجو هستم و باید درسم را تمام کنم. برای همین راستش مقدور نبود که از دانشگاه و درسم هم فاصله بگیرم.
 

**اما تو از ابزارسازان درمانگر کرمانشاه هم پیشنهاد داشتی. تیمی که در لیگ یک نتایج خوبی گرفته و با توجه به همجواری استان‌های همدان و کرمانشاه می‌توانستی به این تیم بروی و همزمان درست را هم ادامه بدهی.
- دلیل اصلی حضور من در تیم اسدآباد نیازی بود که اینجا به من داشتند. من فقط 20 سال دارم و به آینده بسیار امید بسته‌ام. درباره تیم کرمانشاه هم حق باشماست. آن‌ها پشنهاد جدی به من دادند اما در نهایت با  در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم گرفتم امسال در اسدآباد بمانم.
 
**از اسدآباد صحبت کردی و من می‌خواهم از استانت حرف بزنم. سالیان زیادی است که بسکتبال استان همدان رو به افول گذاشته. استانی که روزگاری نه چندان دور در سطح اول بسکتبال ایران حضور داشت. واقعا چه به روز بسکتبال این استان آمده؟
-(با خنده) شما که خودتان همدانی هستید!
 
**بله ولی می‌خواهم برترین بازیکن بسکتبال سه به سه ایران درباره این موضوع را بدانم.
- متاسفانه درست است. چون در استان فقط در اسدآبادا و همدان به بسکتبال توجه می‌شود. در واقع اول اسدآباد و بعد همدان و دیگر تیمی نیست که با آن‌ها رقابت بکند.
 
**اول همدان است بعد اسدآباد! دوست داری با هم کری بخوانیم؟ (باهم می‌خندیم)
-نه گذشته از این‌ها واقعا اسدآباد است که چراغ بسکتبال  استان را روشن نگه داشته و برای بسکتبال استان همدان نماینده خوبی به حساب می‌آید.
 
**به نظرت برای پیشرفت در بسکتبال سه به سه چکار باید بکنیم؟
-ما هم باید مثل کشورهای صاحب سبک، لیگی مجزا و حرفه‌ای برای بسکتبال سه در سه داشته باشیم و روی  آن سرمایه‌گذاری مناسب کنیم.
 
**و اگر این اتفاق افتاد، در بسکتبال پنج نفره می‌مانی یا بسکتبال سه در سه را دنبال می‌کنی؟
-(می‌خندد) واقعا سوال سختی پرسیدید! نمی‌دانم چه بگویم. هنوز به آن فکر نکرده‌ام.
 
** راستی چطور به تیم دانشجویان دعوت شدی؟
-این را مدیون آقای محمدرضا اسلامی هستم.. من فقط یک سال است که بسکتبال سه به سه بازی می‌کنم اما از چشم ایشان دور نماندم. ما تیم بسیار خوبی داشتیم. ابراهیم بیگی و شایان پورکاوه در کنار محسن عابدی، هم‌تیمی‌های فوق‌العاده‌ای بودند که در کنار دانش مربی، نتایج درخشانی گرفتیم. ما در بازی‌های آسیا، تیم چین را ابتدا شکست دادیم. حتی مغولستان را که قهرمان جهان بود 15 بر 13 بردیم. واقعا روزهای خوبی در کوالالامپور داشتیم.
 
**و لیگ جهانی؟
-در لیگ جهانی هم در ژیامن چین تیم‌‎های قدرتمندی مانند نیجریه و اوگاندا (قهرمان آفریقا) را شکست دادیم اما در یک بدشانسی با سه اختلاف به نیوزلند باختیم اما به جمع 8 تیم برتر جهان راه یافتیم. آنجا هم خب سطح بسکتبال لیتوانی واقعا بالا بود و علی‌رغم تمام تلاش‌های‌مان شکست خوردیم اما مقام ارزشمند پنجمی را برای کشورمان کسب کردیم.
 
**بازیکن مورد علاقه‌ات در ایران و جهان؟
-شیفته بازی کایری اروینگ هستم و بازی‌های هیوستون را هم دنبال می‌کنم. البته در ایران هم همیشه بازی صمد نیکخواه بهرامی را دوست داشته‌ام.
 
**حرف ویژه‌ای داری؟
-بله من باید از مربی بسیار خوبم آقای اسدی تشکر کنم. تشکر ویژه‌ای از جناب آقای اسلامی دارم، چون می‌دانم در شرایطی سخت من را انتخاب کرد و همچنین از آقای شمس‌الدین عزیز که کمک بسیار زیادی به ما کردند.
 **********************************************

گفت و گو: یاسر سماوات 
کد مطلب : ۱۴۵۳۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.