۳
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس؛

فضای سیاسی بر حذف دریافت یارانه در دهک‌های بالا سایه افکنده است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۵
فضای سیاسی بر حذف دریافت یارانه در دهک‌های بالا سایه افکنده است
رمضان علی شجاعی کیاسری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل» بابیان این مطلب که فضای سیاسی بر اجرای حذف دهک‌های بالای از دریافت یارانه سایه افکنده است، گفت: با توجه به این‌که قانون هدفمندی یارانه‌ها قانون شفافی است اما فضای سیاسی بر اجرای صحیح این قانون حاکم شده و اجازه نمی‌دهد تا تصمیم‌گیری‌های معقولی در این خصوص گرفته شود.

وی در ادامه افزود: بنا نیست باوجود مشکلات سیاسی دولت تا ده سال آینده به مردم حقوق پرداخت کند چراکه پرداخت یارانه به مردم زمینه ساخت‌وساز و اشتغال و پروژه‌های عمرانی و انگیزه کار را تعطیل می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: برای پرداخت یارانه به مردم دولت باید هزینه منابع دیگر را حذف و اعتبارات را برای پرداخت یارانه در این سمت گسیل دهد. و خروجی این گسیل دادن منابع و اعتبارات این است که فایده‌ای از جهت حمایت از صنعت کشاورزی و اشتغال را تضعیف می‌کند.

نماینده مردم ساری در خانه ملت در خطاب به دولت گفت: دولت باید در اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها نگاه سیاسی را کنار بگذارد و با آمدن یک گام به جلو و با همکاری با مجلس از این پیچ تاریخی گذر کند.

وی در ادامه بابیان این مطلب که دولت با اجرای سقف دو و نیم میلیون تومان جهت حذف اقشار پردرآمد که در کمیسیون تلفیق مصوب شده است راضی نیست گفت: این سقف تعیین‌شده از سوی اعضای کمیسیون تلفیق درست و منطقی است اما دولت این موضوع را قبول ندارد و از نمایندگان درخواست دارد تا این بند را حذف کنند.

شجاعی کیاسری بابیان این مطلب که دست دولت برای شناسایی افراد پردرآمد باز است، گفت: نمی‌دانم چرا دولت از بررسی چنین موضوعی هراس دارد.
کد مطلب : ۲۸۷۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.