۵
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با «پرویز سروری»؛

مجری انتخابات نمی‌تواند سهمی در انتخابات داشته باشد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۲
مجری انتخابات نمی‌تواند سهمی در انتخابات داشته باشد
پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در کشور در گفتگو با «تعادل» درباره آغاز فعالیت‌های انتخاباتی برخی از اعضای کابینه رئیس‌جمهور اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها حضور دولت در انتخابات را به‌نوعی تضعیف دموکراسی در کشور عنوان کردند. زمانی که حزب کارگزاران سازندگی تشکیل شد، رهبری حضور مسئولین به‌صورت مباشر و یا مستقیم را در انتخابات به‌نوعی ناقص فرایند عدالت عنوان کردند و این مسئله به نظرم می‌تواند آسیب‌های جدی را در فرایند برگزاری سالم و صحیح انتخابات به وجود آورد.

وی ادامه داد حداقل آسیب فعالیت‌های انتخاباتی اعضای کابینه و یا دولت این است که می‌تواند ابهامات و یا شباهاتی را در اذهان عمومی به وجود آورد.

وی در ادامه به حضور مقام رسمی دولتی که سمت سخنگوی دولت را بر عهده دارد در همایش انتخاباتی اشاره کرد و گفت حضور فردی که سمت سخنگوی دولت را بر عهده دارد در همایش انتخاباتی مذکور به‌نوعی نشان‌دهنده آغاز فعالیت‌های آن حزب است و باید به‌عنوان یک نقطه غیرقابل‌قبول مطرح شود و امیدوارم حجت‌الاسلام روحانی با تدبیری که می‌کنند جلوی امور این‌چنینی را بگیرند.

قائم‌مقام رهپویان تأکید کرد این‌گونه فعالیت‌ها می‌تواند به شکلی به روند موازنه رفتاری مبتنی بر آزادی جریانات مختلف و برخورداری آنان از فضای مناسب جهت ارائه برنامه و طرح برای آینده کشور آسیب جدی بزند و چنانچه درگذشته هم شاهد بودیم هرزمانی که دولت وارد گردونه رقابت‌های انتخاباتی شد آسیب‌های بزرگی برای کشور ایجاد کرد به همین دلیل امیدواریم دولت نقش اجرایی خود را فراموش نکند.

سروری اضافه کرد: مجری انتخابات نمی‌تواند در انتخابات حضورداشته باشد و این ممکن است شبه استفاده سو از امکانات کشور را برای انتخابات دامن بزند و این مسئله نگران‌کننده است؛ دولت‌ها وظیفه‌دارند که فضای انتخابات را به سمتی مدیریت کنند که زودهنگام نباشد.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد هرزمانی که فضای انتخاباتی زودهنگام کلید خورد ما شاهد آسیب‌هایی بودیم که طی آن کشور سیاست زده می‌شود که مسئولین بجای تمرکز بر روی پروژه‌های سازندگی و مردم شوند به انتخابات تمرکز می‌کنند که این می‌تواند مسیر دولت را جهت ارائه خدمات مناسب به مردم تغییر دهد. وی در پایان پرداختن برخی اعضای کابینه دولت به فعالیت‌های انتخاباتی را پر هجمه و زیان‌بار توصیف کرد.
کد مطلب : ۲۹۷۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.