۰
کاظم اولیایی:

حکم زندان عادل بیاید، پا درمیانی نمیکنم!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵
حکم زندان عادل بیاید، پا درمیانی نمیکنم!
کاظم اولیایی که پادرمیانی‌اش برای آشتی دادن امیر قلعه‌نویی و عادل فردوسی‌پور بی‌نتیجه ماند با وجود اینکه نمی‌خواهد به نفع هیچ‌کدام وارد دعوا شود از صحبت‌هایش مشخص است که این میان مجری برنامه ۹۰ را مقصر می‌داند. وی هم روش و منش عادل را چندان نمی‌پسندند و معتقد است او نباید برای جذب مخاطب هر کاری بکند و هر حرفی بزند.
حاج کاظم به صحبت‌های فتح الله زاده هم واکنش نشان داده و می‌گوید صحبت‌های قلعه‌نویی درباره اینکه استقلال در دوران او موفق‌ترین دورانش را پشت‌سر گذاشت نه یک اظهار نظر و ادعا که کاملا مستند است.


اظهارات اولیایی را در ادامه می خوانید:


* وکیل قلعه‌نویی این صحبت‌ شما که گفته بودید امیر حاضر شده با فردوسی‌پور آشتی کند اما عادل قبول نکرده را رد کرده و مدعی است هرگز چنین بحثی مطرح نبود!

- رسانه‌ها از صحبت‌ من بد برداشت کردند. نگفتم امیر قبول کرده آشتی کند اما فردوسی‌پور قبول نکرد. اگر گفتم فردوسی‌پور قبول نکرده آشتی کند تصور نشود که قلعه‌نویی قبول کرده بود. هر دوی آنها موضوع را به قانون سپردند و صلاح دیدند مشکل‌شان از طریق دادگاه حل شود. منظورم از اینکه گفتم فردوسی‌پور قبول نکرد این بود که مطمئن بودم اگر او حاضر به آشتی شود امیر هم چون شاگرد و بازیکن ما بوده و به بنده لطف دارد رویم را زمین نمی‌اندازد. اما وقتی دیدم این کشش از ۲ طرف وجود ندارد دیگر دنبال ماجرا را نگرفتم. استدلال من این بود که اگر فردوسی‌پور قبول کند امیر هم به خاطر اخلاق و معرفتی که دارد قبول می‌کند. و الا این‌طور نبود که امیر قبول کند آشتی کند اما عادل جواب رد داده باشد. حالا که هر دو می‌خواهند قانونی پیش بروند و دادگستری بین‌شان قضاوت کند و عدالت برقرار شود ما هم دیگر حرفی نمی‌زنیم و کاری نداریم.


* به نظر شما در ماجرای پیش آمده کدام یک مقصرند؟

- نمی‌دانم کدام‌شان مقصر هستند. آقای فردوسی‌پور در حوزه خودش آدم موفق و پرمخاطبی است اما اینکه در برنامه‌اش بدون حضور افراد نظرش را درباره آنها می‌گوید و حرفش را به‌عنوان کارشناس می‌زند کار درستی نیست. یا گاهی از اصطلاحات و واژه‌هایی درباره افراد استفاده می‌کند که شایسته نیست. چون برنامه پرمخاطبی دارد در صدا و سیما و میکروفن دستش هست هر حرفی که دلش می‌خواهد بزند. مدیران شبکه سه و صدا و سیما نباید اجازه دهند در تلویزیون به افراد بی‌احترامی شود و مورد تمسخر قرار بگیرند. یکطرفه به قاضی رفتن کار درستی نیست. وقتی در یک برنامه درباره کسی یا تیمی صحبت می‌شود باید به طرف مقابل هم اجازه داده شود از خودش دفاع کند و این حق مسلم او است. عادل باید این رفتارهایش را اصلاح کند یا مدیران صدا و سیما اجازه ندهند چنین اتفاقی‌هایی بیفتد.


* پس شما هم ایرادهایی را به برنامه ۹۰ وارد می‌دانید؟

- همین چیزها قلعه‌نویی را دلگیر و ناراحت کرده است. اما معتقدم جای حل کردن این مشکلات قوه‌قضاییه نیست و صدا و سیما باید خودش روی برنامه‌ها کنترل داشته باشد. رفتن این پرونده به دادگاه در شأن ورزش ما و در شأن امیر قلعه‌نویی نیست. این چیزها فضای ملتهب ورزش را که نیاز به آرامش دارد ملتهب‌تر می‌کند.



* به نظر می‌رسد اختلاف فردوسی‌پور با قلعه‌نویی در برنامه ۹۰ هم تاثیر گذاشته است. مثل آیتمی که در آن یک بچه به حرف‌های سرمربی استقلال می‌خندید!

- این کار غلط است. قلعه‌نویی چکیده ورزش است. چه در دوران بازیگری و چه در دوران مربیگری از بهترین فوتبال ایران بود. مربی که به اندازه امیر افتخار و موفقیت داشته باشد به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. تمسخر کردن دیگران کار زشتی است. حالا آن‌طرف هر کسی که باشد دیگر چه برسد به این که کسی مثل قلعه‌نویی باشد. نباید برای جذب مخاطب دست به هر کاری بزنیم و حرمت‌ها را زیر پا بگذاریم.



* با این شرایط دیگر برای آشتی دادن عادل و امیر وساطت نمی‌کنید؟

- نه دیگر پادرمیانی نمی‌کنم. حرف آخر دو نفرشان این بود که قانون بین‌شان قضاوت کند.



* حتی اگر مثل ماجرای دایی و مایلی‌کهن دادگاه حکم زندان بدهد؟


- من فکر آن روزها را می‌کردم و می‌خواستم کار به آنجا نکشد. اما دیگر هر اتفاقی که بیفتد و دادگاه هر حکمی که بدهد من دخالت نمی‌کنم حتی اگر رای زندان باشد. حالا که خودشان می‌خواهند عدالت برقرار شود هر حکمی که دادگاه بدهد باید اجرا شود و تا آخرش بروند.



* در جریان مصاحبه امیر قلعه‌نویی و علی فتح الله زاده هم قرار دارید؟

- هر دو عزیز که از دوستان من هستند باید توجه داشته باشند که استقلال در حساس‌ترین دوران حیاتش قرار دارد و قرار است در مورد مالکیتش تصمیم‌گیری شود و ممکن است به اعتبارش لطمه وارد شود. هم قلعه‌نویی مربی بزرگ و موفقی برای استقلال است و هم فتح الله زاده مدیر زحمتکشی بود. اینکه قلعه‌نویی می‌گوید استقلال در دوران مدیریت من موفق‌ترین دورانش را تجربه کرده حرف او نیست و آمار و ارقام این را نشان می‌دهد. روی پیراهن استقلال ۲ ستاره هست که یکی از آنها در دوران مدیریت من به دست آمد. این قهرمانی با درایت مدیران، دانش مربیان و تلاش بازیکنان حاصل شد. برای بررسی عملکرد هر مدیر باید شرایط و دوران او را در نظر گرفت. در هر دوره مدیران باشگاه یک سیاست و روش را در پیش گرفتند، ما در دوران خودمان ترمز رشد قیمت‌ها را کشیدیم. حرف ما این بود که پیراهن استقلال خودش سرقفلی دارد. سرقفلی‌اش هم مردم و هواداران هستند. وقتی یک بازیکن با پوشیدن پیراهن استقلال به شهرت و اعتبار می‌رسد این خودش کلی قیمت و ارزش دارد. این موضوع برای دوران ما بود. بعد از آن مدیران در دوران خودشان رقم‌ها را بالا بردند و بدهی بالا آوردند. اما نه می‌شود آن را نفی کرد و نه این را چرا که هر کدام شرایط زمانی خودش را داشت.



* حالا در دوران مدیریت شما استقلال در خانه هواداران می‌خوابید؟

- آن زمان بزرگ‌ترین سرمایه باشگاه کانون‌های هواداران بودند. بعد از هر بازی که در شهرستان‌ها برگزار می‌کردیم مهمان کانون‌های هوادارای بودیم و دعوت آنها برای رفتن به رستوران را می‌پذیرفتیم. یکی از محصولات این برنامه‌ها علی نظری جویباری و محمود فکری بود که به ساری رفته بودیم. اگر مقصود فتح الله زاده این چیزها است بله درست می‌گوید و ما هم به آن افتخار می‌کنیم. اما این که خانه کسی خوابیده باشیم باید بگویم خیر ما هرگز خانه مردم نخوابیدیم. از طرف دیگر کسانی مثل امیر قلعه‌نویی، علیرضا منصوریان، جواد زرینچه، صمد مرفاوی، عباس سرخاب، حمید بابازاده، شاهرخ بیانی، ایمان عالمی، میرشاد ماجدی و خیلی‌های دیگر که امروز در فوتبال ایران مربیگری می‌کنند حاصل همان مدیریت دوران ما هستند. خیلی خوشحالم که در دوران مدیریتم علاوه بر قهرمانی‌های گوناگون از جمله قهرمانی آسیا چنین فوتبالیست‌هایی در استقلال داشتیم که نه تنها در دوران بازیگری که در دوران مربیگری هم موفق هستند.
مرجع : روزنامه ورزشی گل
کد مطلب : ۳۰۳۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.