۰
قلعه‌نویی:

مربیگری تیم ملی؟ به این اراجیف توجه نمی‌کنم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
مربیگری تیم ملی؟ به این اراجیف توجه نمی‌کنم

امیر قلعه‌نویی در مورد حضورش در اوکراین، تماشای دیدار دیناموکیف - چلسی و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: در مورد حضورتان در اوکراین صحبت کنید.

ابتدا می‌خواهم ایام محرم را تسلیت بگویم و امیدوارم عزاداری‌ها مورد قبول درگاه خداوند قرار گرفته باشد. ان‌شاء‌الله علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی نیز بیشتر شود. متأسفانه این مسئله در جامعه ما کمرنگ شده و برخی‌ها نمی‌دانند فلسفه قیام امام حسین (ع) چه چیزی بود. اگر شعور حسینی در جامعه باشد، خیلی از مسائل حل خواهد شد.

سفر به اوکراین از قبل برنامه‌ریزی شده و فی‌البداهه به این کشور سفر نکردیم. علاوه بر تماشای دیدار دیناموکیف - چلسی، مترصد این بودیم که به واسطه ایمان عالمی دیداری با مورینیو، سرمربی چلسی داشته باشیم که این اتفاق رخ نداد. جا دارد از بهشتی سفیر محترم ایران در اوکراین تشکر کنم. ایشان فضایی ایجاد کرده بود که احساس کردیم در خاک ایران حضور داریم. عزاداری‌های آنجا با معنویت بود و خیلی از ایرانی‌ها با اشتیاق در این مراسم شرکت می‌کردند.

* تسنیم: از دیدار دیناموکیف - چلسی چه تجربه‌ای به دست آوردید؟

حشمت مهاجرانی یک روز حرف جالبی زد. زمانی که سرمربی تیم عمان بود گفت که 30 سال است در فوتبال مربیگری می‌کند، اما هنوز صحنه‌هایی در این ورزش رخ می‌دهد که برای وی تازگی دارد. این بازی هم برای من یک تجربه و درس بود. البته پیش از این در ورزشگاه المپیک کیف برای بازی‌ فینال جام ملت‌ها و همچنین برای دیدار اوکراین - فرانسه در مرحله پلی‌آف آن رقابت‌ها حضور داشتم و برای نخستین بار نبود که در این ورزشگاه حضور پیدا می‌کردم. در اروپا، مردم از فوتبال لذت می‌برند و این چیزی است که در ایران عکس آن اتفاق می‌افتد. یکسری آقایان مأموریت داشتند که تماشاگران ما را از فوتبال بیرون کنند که به هدف‌شان رسیدند. برای بازی تیم ملی ایران مقابل ژاپن چند هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند؟

آقایان از 15 سال پیش برنامه‌ریزی کرده‌اند که علیه فوتبال شده تا آن را از خانواده‌ها بیرون کنند، همان روزی که بازیکن را رودرروی مربی و مدیرعامل می‌کردند و به این چیزها می‌خندیدند. به همین خاطر است که می‌گویم باید شعور حسینی در جامعه وجود داشته باشد. برخی‌ها به آقایان مأموریت دادند تا بداخلاقی‌ها را در فوتبال ایجاد کنند. به این رسانه البته رادیو ورزش هم اضافه شده است، ولی سرکرده آنها برنامه‌ای است که علیه فوتبال شده است. برای بازی استقلال تهران - استقلال خوزستان کمتر از هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند، آیا مقصر قلعه‌نویی است؟ قبلاً می‌گفتند مردم به خاطر قلعه‌نویی به ورزشگاه نمی‌روند، الان چرا نمی‌روند؟ اکنون که من نیستم چرا مردم به ورزشگاه نمی‌روند؟ مگر ژاپن با همه ستاره‌هایش به ایران نیامد؟ به نظر من برنامه‌ای که در رسانه‌ ملی پخش می‌شود، رادیو ورزش و برخی قلم‌به دستان عمروعاصی فوتبال ما را به این روز انداختند.

* تسنیم: خیلی از مربیان اعتقاد دارند که تعطیلی لیگ به کیفیت‌ تیم‌ها لطمه زده است. شما با این موضوع موافقید؟

آقایانی که اسم بردم دنبال این هستند که فوتبال را از ایرانی‌ها بگیرند. در رادیو چنان تعریف و تمجید می‌کنند که آدم برخی مواقع می‌ماند که چه چیزی بگوید. از این حرف‌ها فقط تأسف می‌خورم. هر اتفاقی در فوتبال می‌افتد، گردن مربیان داخلی می‌اندازند. ببینید چه بلایی سر فوتبال ما آوردند که برای دیدار تیم‌های اول و سوم لیگ تماشاگری نمی‌آید.

* تسنیم: برخی افراد اعتقاد داشتند که تماشاگران استقلال در سال‌های گذشته به خاطر امیر قلعه‌نویی به ورزشگاه نمی‌روند. آیا واقعاً این‌طور است؟

اگر به خاطر قلعه‌نویی نمی‌آمدند، چرا وقتی در فرودگاه و جای دیگری می‌روم مردم به من محبت دارند؟ متأسفانه 10 نفر قدرت را در دست گرفته‌اند و هر کاری دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند. همین حالا که در فوتبال نیستم علیه من مطلب می‌نویسند. مردم ما این مسائل را می‌فهمند و ماهیت این آدم‌ها را می‌شناسند. این آقایان وسیله بودند. من برای کسانی که این مأموریت و مسئولیت را به آنها داده‌اند، متأسفم. آقایان می‌توانستند از طریق فوتبال از آسیب‌های جامعه جلوگیری کنند، ولی کاری کردند که تماشاگر به ورزشگاه نیاید و حالا به این موضوع می‌خندند.

* تسنیم: فارغ از این بحث‌ها، انتقاداتی به کارلوس کی‌روش می‌شود که او اعتقادی به لیگ ایران ندارد.

آنهایی که دنبال‌روی کی‌روش هستند، دنبال این هستند که ریشه فوتبال را از بین ببرند. ببینید چطور از کی‌روش حمایت می‌کنند؟ این افراد یک دار و دسته تشکیل داده‌اند تا فوتبال را به این روز بکشند. چرا زمانی که برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی ایران بود، چنین مشکلاتی نداشتیم؟ مگر با برانکو به جام جهانی نرفتیم؟ چرا آن موقع این مشکلات نبود و بین برانکو و مربیان ارتباط وجود داشت؟ با وجود اینکه برانکو با پرسپولیس در ابتدای فصل نتیجه نگرفت، ولی مردم او را دوست دارند. فوتبال ما را دارودسته‌ای تشکیل داده‌اند که به قول خودشان می‌خواهند افرادی که علیه‌شان هستند را نابود کنند. در کجای فوتبال دنیا این اتفاق افتاده که برای سرمربی تیم ملی چندین نظرسنجی بگذارند؟ کجای دنیا لیگ را تعطیل می‌کنند؟ متأسفانه نه وزیر ورزش صحبت می‌کند و نه رئیس فدراسیون. این هم به خاطر ترسی است که از آن باند معروف دارند. می‌ترسند حرفی بزنند که علیه‌شان مطلب بزنند.

خوشحالم طوری زندگی کردم که قیمت پیدا کنم نه به هر قیمتی زندگی کنم. مرد آن است که زمان خودش حرف بزند. آقایان با روح و روان بازیکنان من در استقلال بازی کردند تا نتوانیم نتیجه بگیریم. بهرام افشارزاده به گوشه کوچکی اشاره کرد و گفت بخشی از اطلاعات تیم در زمان حضورمان در استقلال به تیم دیگری انتقال یافت. او خیلی از مسائل دیگر را به مردم نگفته است. برخی‌ها حکایت فیلم «بت‌شکن» بهروز وثوقی را دارند که ماهیت‌ بیرون و درون‌شان چیز دیگری است. مردم بعدها به ماهیت پلیدشان پی می‌برند.

* تسنیم: برخی‌ها اعتقاد داشتند که شما همیشه دنبال سرمربیگری تیم ملی هستید.

اصلا به این اراجیف توجهی نمی‌کنم.

* تسنیم: صحت دارد که از طرف سایپا با شما صحبت شده است؟

نه چنین چیزی صحت ندارد.

* تسنیم: چه پیش‌بینی از دربی روز جمعه دارید؟

به عنوان یک استقلالی، دوست دارم استقلال برنده شود. امیدوارم دربی بازی خوبی شود و مردم از آن لذت ببرند.

* تسنیم: صحبت پایانی؟

مردم به زودی آقایانی را که به آنها اشاره کردم، خواهند شناخت. ان‌شاء‌الله روزی برسد که 70، 80 هزار نفر به ورزشگاه بروند و از فوتبال لذت ببرند. فوتبال برد و باخت دارد و شاید با توجه به نتایج چلسی، آقایان می‌گویند تمرینات مورینیو هم منسوخ شده است! تحقیق کنید زمان من چقدر بازیکن مصدوم تحویل ما دادند. آقایان 15 سال است که برای نابودی فوتبال برنامه‌ریزی کرده‌اند. اگر فردی علیه امیر قلعه‌نویی صحبت کند، سریع صحبت‌های طرف را پخش می‌کنند، اما اگر طرف از قلعه‌نویی تعریف و تمجید کند، می‌گویند فعلاً بریم یک برنامه ببینیم! در حال حاضر برنامه‌ای با عنوان شب‌های فوتبالی پخش می‌شود که باید از این برنامه تشکر کنم. امیدوارم ماهیت این برنامه همان‌طور که هست، بماند. در این برنامه احترام‌ها حفظ می‌شود و اگر کمی تخصصی‌تر شود، فضای برنامه بهتر خواهد شد.

مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۲۳۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.