۰

اسکورسیزی: فیلم‌های جدید را نمی‌بینم، چون بی‌معنی اند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱
به گزارش عصر تعادل، مارتین اسکورسیزی در نشست رسانه‌ای که اخیرا به بهانه اکران فیلم جدیدش «سکوت» برگزار شد، به ابراز عقیده درباره وضعیت کنونی سینما پرداخته و گفته تعداد تولیدات سینمایی یا بیش از حد است و یا آثار تولید شده فاقد استانداردهای مدیوم سینما هستند.
 
اسکورسیزی: فیلم‌های جدید را نمی‌بینم، چون یک مشت تصاویر بی‌معنی هستند!

فیلمساز کهنه‌کار هالیوود نیازی به اثبات سرسپردگی و شور و علاقه‌اش به سینما ندارد، تا جایی که از او به عنوان دایره المعارف متحرک سینمایی یاد می‌کنند. چه سینمای کلاسیک امریکا باشد، چه فیلم‌های خارجی یا فراموش‌شده‌ترین بخش‌های تاریخ سینما، چیزی وجود ندارد که اسکورسیزی به آن مسلط نباشد. با این حال، وقتی پای سینمای معاصر به میان می‌آید، به نظر می‌رسد فیلمساز اسطوره‌ای اهمیت چندانی برای تولیدات جدید قائل نیست.

به گزارش «پلی‌لیست»، اسکورسیزی در نشست رسانه‌ای فیلم اقتباسی «سکوت» که اخیرا برگزار شد، در توضیح وضعیت سینمای امروز گفت: «سینما بیش از حد اشباع شده است، خصوصا در وضعیت کنونی دنیا و انگار همه چیز بی‌معنی است. برای مثال، تصاویر همه جا حضور دارند. در گذشته، سینما تنها در یک ساختمان وجود داشت و حالا حتی در تلویزیون هم می‌توان فیلم یا هر چیز دیگری را تماشا کرد.»

کارگردان 74 ساله امریکایی در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: «در طول دو سه سال گذشته، می‌دانم که فیلم‌های زیادی تولید شده‌اند اما من خیلی‌هاشان را ندیده‌ام. از یک‌جا به بعد، از تماشای فیلم‌های جدید دست کشیدم چون یک مشت تصاویر بی‌معنی هستند.»

او همچنین تاکید کرد: «ما اشباع شده از تصاویری تماما بی‌معنی هستیم. کلمات دیگر به هیچ وجه هیچ معنایی ندارند، وارونه شده و تغییر یافته‌اند. پس معنا کجا رفته؟ حقیقت کجاست؟ در نتیجه، ناچاریم همه چیز را عریان کنیم. این قضیه به همان پرسشی بر می‌گردد که من در «خیابان‌های پایین‌شهر» مطرح کردم، این که معنای خوب زندگی کردن چیست؟! صادقانه می‌گویم زندگی خوب به معنای شفقت و احترام نسبت به دیگران است، آن‌هم در دنیایی مانند امروز یا دنیایی که من در آن بزرگ شدم.»

هر چند، اسکورسیزی عقیده دارد حرف‌های او به این معنا نیست که هیچ اثر ارزشمند و در خور توجهی در سینمای امروز تولید نمی‌شود. کارگردان برنده اسکار که در عرصه تهیه‌کنندگی نیز حضوری فعال دارد، تهیه و تولید بعضی از فیلم‌های مهم روز نظیر «شلیک آزاد» ساخته بن ویتلی، «برایش خون بده» به کارگردانی بن یانگر و «ویکتوریای جوان» ساخته ژان مارک وله را در کارنامه دارد.

درام مذهبی «سکوت» (Silence) شخصی‌ترین فیلم کارگردان 74 ساله تا امروز از 23 دسامبر (سوم دی) در سینماهای سراسر دنیا روی پرده می‌رود.
کد مطلب : ۱۰۰۵۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.