۰

دیدار روانچی و قائم مقام وزارت خارجه یونان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
به گزارش عصر تعادل، "جرج کاتروگ کالوس" قائم مقام وزارت خارجه یونان که به منظور برگزاری دومین دور رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و یونان به تهران سفر کرده است، امروز یکشنبه ۲٨ آذر با "مجید تخت روانچی" معاون اروپا-آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. 

در این ملاقات موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بین طرفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در این ملاقات "روانچی" با اشاره به سوابق روابط فیمابین ایران و یونان، اظهار داشت: "میان دو کشور روابط دوستانه ای برقرار می باشد و اراده جدی برای تحکیم و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد. روابط ایران و یونان در چارچوب سند نقشه راه که در سفر آقای چیپراس، نخست وزیر یونان به تهران به امضا رسید، پیش می رود. ایران و یونان از ظرفیت های اقتصادی بسیار خوبی برخوردارند و زمینه همکاری در بخش انرژی، کشتیرانی، صنایع دارویی و گردشگری وجود دارد و دو کشور در بسیاری از موضوعات دیدگاه های مشترکی دارند." 

آقای "کاتروگ کالوس" نیز در این ملاقات گفت: "یونان اهمیت زیادی برای روابط با ایران قائل است و دولت یونان نیز علاقمند است در زمینه های مختلف همکاری های خود را با ایران گسترش دهد. سفر نخست وزیر یونان به تهران در بهمن ۹۴ راه را برای توسعه همکاری های دو کشور هموار کرد و یونان آمادگی دارد راه های مختلف افزایش همکاری های اقتصادی با ایران را بکار گیرد."
کد مطلب : ۱۰۱۶۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.