رییس دیوان محاسبات کشور:

تعیین شماره کسب و کار برای هر ایرانی در دست پیگیری است

1 دی 1395 ساعت 13:50

رییس دیوان محاسبات کشور گفت: ایجاد نظام اطلاعات اقتصادی براساس شناسه یکتا در حال پیگیری است.


به گزارش عصرتعادل، عادل آذر که برای دیدار با مسئولان و کارکنان دیوان محاسبات استان و برگزاری نشستی با آنان در راستای تبیین راهبردهای خود، به استان مرکزی سفر کرده است، در بدو ورود به استان مورد استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی قرار گرفت.

وی در جمع خبرنگاران در خصوص اقداماتی که در بعد نظارت دیوان محاسبات کشور در دست انجام دارد و آخرین اخبار این حوزه به ماده قانونی که در لایحه برنامه ششم پیشنهاد شده اشاره کرد و افزود: براساس این ماده پیشنهاد شده یک نظام ثبت پرداخت به کارکنان دولت اعم از حقوق و مزایا و پاداش‌ها در سال اول برنامه ششم مستقر ‌شود و تمام دستگاه‌های دولتی موظفند هرگونه پرداختی که به کارکنان دارند را در این سامانه ثبت کنند.
عادل آذر افزود: این اقدام در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم، اقدام بسیار خوبی خواهد بود و باعث می‌شود که جریانات اخیر که پیش آمد اتفاق نیفتد و پیشگیری شود.
وی در خصوص اقدام دیگری که دیوان محاسبات در پیش دارد، گفت: این اقدام ایجاد نظام اطلاعات اقتصادی براساس شناسه یکتاست.
وی تصریح کرد: براساس این نظام همانگونه که هر ایرانی یک شماره ملی دارد، باید یک شماره کسب و کار هم داشته باشد. این اقدام در دنیا رایج است و برکات آن بویژه در حوزه شفافیت اقتصادی و امور مالیاتی بسیار زیاد بوده و منافع زیادی برای کشورها دارد، ایران نیز در حال گام برداشتن در این مسیر است.
عادل آذر تاکید کرد: حوزه نظارتی این اقدام برعهده دیوان محاسبات و اجرای آن با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه است.
وی افزود: از آنجاکه بستر دولت الکترونیک فراهم است، زمان آن رسیده که ما این سامانه اطلاعات اقتصادی را براساس شناسه یکتای کسب و کار در کشور داشته باشیم. سعی داریم این مهم را در قالب لایحه به مجلس برده و به قانون تبدیل کنیم که مقدمات کار در حال اجراست.


کد مطلب: 102008

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/102008/تعیین-شماره-کسب-کار-ایرانی-دست-پیگیری

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir