۰

ممنوعیت افزایش قیمت کَره

تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۴
به گزارش عصر تعادل، مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، واحدهای توزیع‌کننده کره را ملزم به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری دانست و اعلام کرد: با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت کره برخورد می‌شود.

علیرضا رستمی  در مورد افزایش قیمت کره طی روزهای اخیر گفت: کره جزو اقلام اساسی است که در گروه اول اولویت کالایی موضوع ابلاغیه شماره ۴۸۰۲۱ مورخ ۱۶/۴/۱۳۹۴ ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دارد و بر اساس مفاد ابلاغیه مذکور هر گونه تغییرات افزایشی قیمت کالاهای گروه اول باید پس از بررسی توسط این سازمان و تصویب آن در کارگروه تنظیم بازار صورت گیرد.

وی به اقدامات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای جلوگیری از افزایش قیمت کره اشاره و اظهار کرد: براین اساس قبلاً این موضوع طی ابلاغیه هایی به انجمن صنایع لبنی و واحدهای توزیع کنننده کره اعلام شده است و مذاکرات فی‌مابین، ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت محصولات لبنی از جمله کره را مورد تأکید قرار داده بود.

رستمی افزود: علیرغم اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته، بعضا تعداد محدودی از واحدهای توزیعی کره طی هفته گذشته مبادرت به افزایش قیمت این محصول کرده اند که با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به فراخوان واحدهای تولیدی متخلف اقدام شد و مدیران واحدهای مذکور موظف به برگرداندن قیمت محصولات به سطح قبل از افزایش شدند و این مهم محقق شد.

 مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اشاره به اقدامات نظارتی این سازمان در حوزه بازرسی و نظارت بر واحدهای توزیع کننده کره گفت: تا زمانی که کارگروه تنظیم بازار، قیمت نهایی در مورد محصولات لبنی و دیگر کالاهای گروه یک مصوبه‌ای ابلاغ نکرده است، این واحدها موظفند نسبت به تأمین و توزیع کره با قیمت‌های سابق اقدام و از هر گونه اقدامی که باعث اخلال در عرضه این کالا ‌شود خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ واحد صنفی عرضه کننده محصولات لبنی حق افزایش قیمت را ندارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
کد مطلب : ۱۰۲۷۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.