۱

حکم سران فتنه فراتر جزای نقدی یا حبس خواهد بود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۶
به گزارش عصر تعادل، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، در همایش «از فتنه و تحریم تا برجام» که عصر امروز (دوشنبه 6 دی) در کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار کرد: در جریان فتنه فضا غبارآلود و تشخیص حق از باطل دشوار می‌گردد. به طوریکه حق و باطل با هم آمیخته شده و برخیها نمی‌توانند راه حق و درست را در این شرایط تشخیص دهند.

حسینی درباره ادامه حصر و محاکمه سران فتنه گفت:در خصوص  ادامه حصر و محاکمه سران فتنه باید طبق مصلحت جمهوری اسلامی عمل شود و سران فتنه تصور نکنند که اگر محاکمه‌ای برگزار شود مجازات آنها به جزای نقدی و یا آزادی محدود شود.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام و جنگ جمل و نهروان، خاطر نشان کرد: در صدر اسلام، در جنگ جمل و نهروان خیلی‌ها دچار تردید شدند چون می‌دیدند کسانی مقابل علی (ع) ایستاده‌اند که زمانی یار پیامبر (ص) بودند،‌ لذا در انتخاب راه درست دچار تردید می‌شدند. در سال 88 هم یک طرف قضیه کسانی که سابقه خدمت در انقلاب را داشتند لذا در این شرایط برخیها در انتخاب راه درست دچار تردید شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، با بیان اینکه در ماجرای سال 88 عده‌ای به سمت غرب حرکت کردند تصریح کرد: در قضیه فتنه 88 بسیاری که به عنوان جنبش دانشجویی، خبرنگار، هنرمند و نماینده مجلس در کشور در راستای فتنه حرکت می‌کردند به سمت غرب روی آوردند و در غرب پرده‌ها را کنار زدند و به طور آشکار به مقابله با نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

وی با اشاره به اهمیت توان دفاعی کشور خاطر نشان کرد: ما اگر تسلیحات و قدرت نظامی نداشتیم آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر مستقیم سراغ ما می‌آمد و به ما حمله می‌کرد و دیگر به افغانستان کاری نداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، با اشاره به وقایع سال 88 بیان کرد: برخی در سال 88 خواستار ابطال انتخابات شدند که رهبری نظام در این شرایط فرمودند ما از جمهوریت نظام دفاع می‌کنیم زیرا اگر انتخابات ابطال می‌شد انتخاباتهای بعدی نیز با مشکل روبرو می‌شد.

حسینی با بیان اینکه در جریان فتنه برخی با هدف براندازی فعالیت می‌کردند خاطر نشان کرد: همانگونه که در آن روزها شاهد بودیم ابتدا بحث انتخابات و ابطال انتخابات را بهانه کردند سپس وارد بحث دولت، نظام و اصل ولایت فقیه شدند و بعد از‌ آن هم به قداستها و روز عاشورا اهانت کردند.

حسینی با بیان اینکه این نظام مظهر رافت اسلامی است، بیان کرد: شما اگر ماجرای فتنه 88 با کودتای کوچک ترکیه مقایسه کنید می‌بینید که در ترکیه با کودتاگران چه برخوردی صورت گرفت هزاران نفر بیکار شدند عوامل آن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

سخنگوی جبهه یکتا افزود: کسانی که در سال 88 در جریان فتنه موفق نشدند پس از سال 88 با تحریک خارج  به افزایش تحریمها کمک کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، گفت: در داخل کشور عده‌ای از مردم تصور می‌کردند با مذاکره با آمریکا تمام مشکلات حل می‌شود و در دنیا هم این جو بوجود آمده بود که ایرانیان اهل مذاکره نیستند لذا رهبری در این صورت فرمودند که مذاکره انجام شود.

حسینی افزود: البته مقام معظم رهبری برای مذاکرات هسته‌ای چارچوب و خط قرمز تعیین کردند و همچنین فرمودند که به آمریکا خوشبین نیستند.

وی با اشاره به اظهارات برخی دولتمردان در زمان مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای برخی دولتمردان می‌گفتند ما به انجام توافق خوشبین هستیم و اگر هم کسی انتقادی از روی دلسوزی انجام می‌داد به وی برچسب کاسب تحریم می‌زدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، با بیان اینکه برجام یک تجربه تلخ بود، تصریح کرد: برجام مانند فتنه 88 خسارتهای زیادی را به کشور وارد کرد و امیدواریم مسببان این امر این شهامت را داشته باشند که اعلام کنند اشتباه کرده‌اند.

حسینی با اشاره به عوامل ایجاد فتنه در سال 88، خاطر نشان کرد: یکی از عوامل فتنه در سال 88 این بود کسانی که از اول انقلاب در مناصب قدرت بودند سال 84 فاصله گرفتن از قدرت برایشان سخت بود و در سال 88 کشور را با این حجم از خسارت مواجه کردند.

سخنگوی جبهه یکتا با اشاره به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور بیان کرد: شما که وعده دادید 100 روزه مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنید الان بعد از 3 سال گزارش دهید چه کار کردید؟ قرار بود چرخ سانتریفیوژ و اقتصاد با هم بچرخد که الان متاسفانه هر دو متوقف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، افزود: مسائل فتنه 88، تحریمها، برجام و نقض برجام همه با هم به یکدیگر مرتبط هستند.

حسینی با بیان اینکه برخی در شرایط کنونی به دنبال دستاورد تراشی برای برجام هستند، تصریح کرد: برخی افراد مدعی بودند تحریمها در همان روز اول برداشته می‌شود حال که دستاوردی برای برجام نمی یابند می‌گویند اگر برجام نبود جنگ صورت می‌گرفت و اینکه برای برجام دستاوردتراشی می‌شود نوعی فریب افکار عمومی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، گفت: اگر ما بخواهیم در قضیه برجام کوتاه بیاییم آنها به ما هیچ امتیازی نمی‌دهند لذا باید پاسخی از موضع قدرت و عزت به نقض برجام از سوی آمریکا داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، درباره حصر سران فتنه تاکید کرد: حصر سران فتنه تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور بود که آقای روحانی خود رئیس این شورا هستند و وعده‌هایی هم که مبنی بر رفع حصر داده شد برای حفظ پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان بود.
کد مطلب : ۱۰۳۱۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.