۰

​شیوه سنتورنوازی معاصر با «کلاژ» به بازار آمد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۵
به گزارش عصر تعادل، این اثر شامل قطعاتی مانند آواز دونوا، دو نوا، آواز دشتی، رقص نانوا، آواز آمیخته، آمیخته، آواز عشق، عشق، راوی و بیست است.

«اردوان کامکار» - آهنگساز و نوازنده سنتور- درباره‌ی این اثر گفته است: من سال‌ها قبل، این روش سنتورنوازی را به وجود آوردم و در سن ۱۷ سالگی آن را معرفی کردم. بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم که تنها ابزاری که می‌تواند این شیوه را گسترش دهد، انتقال آن به هنرجویان است و در این میان «مهیار طریحی» سال‌های بسیار، این شیوه را آموزش دید و هر آنچه را که لازم بود، من به او گفتم و او نیز استعداد کافی برای دریافت این فنون را داشت. مهیار، استعداد قوق‌العاده‌ای در نواختن سنتور دارد و به همین خاطر، بعد از گرفتن سرنخ از من، پیشرفت‌های خوبی کرد.

او همچنین درباره‌ی آلبوم «کلاژ» توضیح داده است: این اثر، شیوه سنتورنوازی معاصر را به شکلی اصولی اجرا کرده است. ممکن است بخشی از ملودی‌های این اثر به مذاق کسانی خوش آید یا نیاید؛ اما نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت که از لحاظ تکنیکی، بسیار پخته و در عین حال زیبا اجرا شده است. شنیدن «کلاژ» برای من اشتیاق بسیاری پدید آورد.

اردوان کامکار همچنین افزوده است: امیدوارم طریحی این روند را ادامه دهد و آثار بیشتری خلق کند. تداوم فعالیت‌های نوازنده‌ای مانند «طریحی» برای موسیقی ما مثمرثمر خواهد بود. من از این قطعات بسیار راضی‌ام و گمان می‌کنم او هر کاری را که باید انجام داده است. متاسفانه در این سبک، کسی نمی‌تواند به اندازه‌ی من اظهار نظر کند و حالا معتقدم که تکنیک و ملودی‌ای که او نواخته، بی‌عیب و نقص است.
کد مطلب : ۱۰۳۵۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.