۰

وزارت انرژی ترکیه: شبکه برق ترکیه با حمله سایبری رو به روست

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۹
به گزارش عصر تعادل، این ادعا در حالی مطرح می شود که بیش از سه روز است قطعی گسترده برق در مناطق وسیعی از استانبول و شهرهای صنعتی نزدیک استانبول موجب بروز مشکلات جدی برای شهروندان و کارخانه های صنعتی این کشور شده است. 

وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیز قطعی برق را ناشی از شرایط جوی حاکم در منطقه دریای مرمره و شکشسته شدن بیش از 80 تیر انتقال برق فشار قوی عنوان کرده است.

روزنامه حریت شنبه عصر در تارنمای خبری – تحلیلی خود در اینترنت با کد فوری به نقل از یک مقام بلندپایه در وزارت انرژی ترکیه نوشت: شبکه برق سراسری و نیروگاههای تولید برق این کشور از 15 جولای (25 تیرماه گذشته) به بعد و در دوره اخیر، به طور مرتب با حمله سایبری رو به روست.

او با اشاره به این که حملات سایبری عموما از طریق اینترنت صورت می گیرد، گفته است که وزارت انرژی با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و سایر واحدهای مربوطه، تدابیری را برای مقابله با این حملات اتخاذ کرده و مقابله می کند. 

این مقام وزارت انرژی ترکیه حملات سایبری را به عنوان مقدمات یک حمله بزرگ خرابکارانه علیه شبکه ملی برق این کشور ارزیابی کرده است. 

وی گفته است: از سازمان اطلاعات ترکیه نیز در خصوص احتمال وقوع چنین حملاتی در شب سال نو هشدارهایی رسیده ولی تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شده است. 
کد مطلب : ۱۰۴۱۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.