۰

​آمریکا 24 آپاچی در کره جنوبی مستقر می کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۳
به گزارش عصر تعادل، کیم سونگ مین رئیس بخش آمریکا در وزارت دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: آمریکا در نظر دارد تا 24 فروند بالگرد ای اچ 64 آپاچی را تا اوایل فوریه در کره جنوبی مستقر کند تا به سئول برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ کمک نماید.

سرهنگ راب مانینگ از مقام‌های ارتش آمریکا نیز در سخنان کوتاهی در وزارت دفاع کره جنوبی تاکید کرد: بالگردهای تهاجمی آپاچی در کمپ "هامفریس" مستقر خواهند شد.

وزارت دفاع کره جنوبی و نیروی هوایی آمریکا مستقر در کره جنوبی اعلام کرده‌اند که بالگردهای آپاچی قرار است جایگزین ده ها فروند بالگرد شناسایی و نظارتی "بل او اچ 58 " شوند که هم اکنون در شبه جزیره کره در حال فعالیت هستند.

طرف آمریکایی بر تعهد خود برای تضمین امنیت کره جنوبی و گسترش همکاری های دفاعی مشترک، تاکید کرده است.

مانینگ افزود: استقرار بالگردهای آپاچی نشانگر عزم جدی و قاطع آمریکا برای اجرای تعهدات امنیتی و تقویت قابلیت های دفاعی مشترک با کره جنوبی است.

شرایط در شبه جزیره کره طی ماه های اخیر به شدت متشنج شده است، آزمایش های موشکی و هسته‌ای کره شمالی و افزایش حضور نظامی آمریکا در کره جنوبی، عامل اصلی این تنش بوده است.
کد مطلب : ۱۰۵۸۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.