۰

تشخیص قرص های تقلبی با گوشی چانگ هانگ

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۳
به گزارش عصر تعادل، بی شک کاربرد و استفاده از تلفن های هوشمند در زندگی امروزی باعث شده است تا سازندگان مختلف این گوشی های هوشمند برای باقی ماندن در صحنه رقابت محصولات خود را مجهز به قابلیت های منحصر به فرد کنند. یکی از سازندگان گوشی همراه که اخیرا از گوشی مجهز به سنسور Infrared در رویداد CES رو نمایی کرده است، Changhong است.
 
 گوشی جدید چانگ هانگ قادر به تشخیص قرص های تقلبی است

امروزه رقابت در بین برندهای مختلف تولید کننده گوشی های تلفن همراه، افزودن قابلیت های کاربردی و ویژه در محصولات آن ها به خصوص تلفن های هوشمند پرچم دار است. در واقع این سازندگان برای تعبیه برترین دوربین ها، پردازنده ها و صفحه های نمایش بر روی دستگاه های هوشمند خود با یکدیگر در قابت هستند. از طرفی علاوه بر این تجهیزات کاربردی و کلید این برندها سعی دارند تا قابلیت های دیگری از جمله قابلیت های نرم افزاری و سایر امکانات سخت افزاری را به محصولات خود اضافه کنند.
 
این رقابت و تلاش برای تولید چنین محصولاتی باعث شده است که نه تنها قیمت این دستگاه ها بسیار بالا باشد از طرفی بعد از گذشت چند ماه یا حداکثر یک سال با ورود دستگاه ها و تلفن های هوشمند جدید دستگاه های قدیمی ارزش خود را از دست بدهند.

امسال در رویداد CES در میان تولید کنندگان گوشی تلفن همراه که هر کدام سعی در به رخ کشیدن توانایی های تلفن های هوشمند خود داشتند changhong از محصول خود که مجهز به Infrared است رو نمایی کرد. Infrared در هیچ یک از گوشی های هوشمندی که تا کنون از طرف برندهای مشهور مانند سامسونگ و اپل به بازار ارائه شده اند، در اختیار کاربران قرار داده نشده است.

تلفن هوشمند H2 متعلق به Changhong اولین تلفن همراه هوشمندی است که مجهز به سنسور Infrared است که باعث می شود تا کاربر از آن در بسیاری از جنبه های زندگی خود استفاده کند.
 
سنسورهای تعبیه شده در این گوشی ها می توانند در کاربردهایی از قبیل تشخیص قرص های تقلبی، محاسبه شاخص توده بدن یا BMI و تشخیص میوه های فاسد شده استفاده شوند. این سنسورها نور مادون قرمز را به شی می تابانند و سپس این نور تابیده شده با طول موج های مختلف منعکس می شود. طول موج های برگردانده شده در بانک داده ای که بر روی تلفن همراه قرار داده شده است فرستاده می شوند و سپس بعد از پردازش های انجام شده نتیجه برای کاربر نمایش داده می شود.
 
 گوشی جدید چانگ هانگ قادر به تشخیص قرص های تقلبی است

این گوشی قرار است در کشور چین در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه شود. اما برای کشورهایی مثل آمریکا این گوشی قرار است بعد از ماه جون یا تیرماه سال آینده شمسی به بازار عرضه شود. به گفته سازندگان این گوشی با وجود قابلیت های خاص استفاده شده در این گوشی، قرار نیست Changhong H2 با قیمت بالا به بازار عرضه شود.
 
به نظر می رسد قیمت نهایی این گوشی در بازار ۴۳۳ دلار باشد. هنوز به طور رسمی از سایر قابلیت ها و همچنین سخت افزار استفاده شده در این گوشی خبر رسمی و موثقی منتشر نشده است. شاید تا روزهای آینده خبرهای بیشتری از این گوشی هوشمند مجهز به Infrared توسط خبرگزاری های مختلف منتشر شود.
کد مطلب : ۱۰۵۸۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.