۰

مکزیک "بدون هراس" با ترامپ مذاکره می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۱
مکزیک "بدون هراس" با ترامپ مذاکره می‌کند
به گزارش عصر تعادل ، رئیس‌جمهوری مکزیک به تازگی لوئیس ویدگارای، وزیر دارایی پیشین را با عنوان وزیر امور خارجه به کابینه‌اش بازگرداند تا روابط "سازنده" با دونالد ترامپ را پیگیری کند. رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا پیشتر وعده داده بود روابط تجاری با مکزیک را به شدت محدود می‌کند.
ویدگارای ماه سپتامبر از سمت وزیر دارایی استعفا کرد. این اقدام یک هفته پس از آن انجام شد که مشخص شد او دیدار ترامپ و رئیس‌جمهوری مکزیک را پیش از انتخابات هشتم نوامبر هماهنگ کرده است. این نشست جنجال‌های بسیاری به راه انداخت.
وزیر امور خارجه جدید مکزیک در نشست با سفیران کشورش گفت: با اعتماد به نفس بسیار وارد مذاکره خواهیم شد و هیچگونه هراسی نداریم. اطلاع داریم که مکزیک تا چه اندازه به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای ایالات متحده مهم است.
دونالد ترامپ با بیان اظهاراتی ضد مهاجران و تعهد به ساخت دیواری میان کشورش با مکزیک، موجبات خشم مکزیک را فراهم کرده است. او حتی گفته است که پول ساخت این دیوار را آمریکا می‌پردازد و هزینه آن را بعدا از مکزیک می‌گیرد.
کد مطلب : ۱۰۵۹۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.