۰

حذف یک اجرا و تلفیق شش گروه در جشنواره موسیقی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
حذف یک اجرا و تلفیق شش گروه در جشنواره موسیقی
به گزارش عصر تعادل ، درپی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۱۹ دی‌ماه و اعلام سه روز عزای عمومی در کشور، جشنواره موسیقی فجر که قرار بود از ٢٢ دی‌ماه آغاز شود، با دو روز تاخیر و از روز جمعه، ٢٤ دی‌ماه شروع می‌شود و اول بهمن به پایان می‌رسد.
روابط عمومی این جشنواره اعلام کرده، کسانی که بلیت‌های سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر را پیش از تغییرات اعلام‌شده تهیه کرده‌اند، می‌توانند با توجه به زمان و مکان اجراهای تغییریافته با همان بلیت‌ها به سالن اجرا مراجعه و در کنسرت‌ها حضور یابند؛ اما در شرایطی که یکی از اجراهای بخش موسیقی بین‌الملل حذف و چند اجرا نیز با یکدیگر تلفیق شده‌اند، احتمال دارد که مخاطبان با مشکلاتی مواجه شوند.
براساس جدول جدیدی که جشنواره موسیقی فجر برای اجراها تنظیم کرده، برج میلاد میزبان کنسرت‌های بیشتری است، چند اجرا با هم تلفیق شده‌اند و چند سانس جدید نیز به جشنواره اضافه شده است. ضمن آن‌که یکی از خوانندگان پاپ دو اجرای اضافه گرفته است.
جشنواره موسیقی فجر قرار بود با اجرای ارکستر ملی ایران (فریدون شهبازیان و علیرضا افتخاری) آغاز شود که این اجرا به چهارمین روز جشنواره (۲۷ دی‌ماه) موکول شده است. اجرای ارکستر راز و نیاز (سالار عقیلی) هم از تالار وحدت به برج میلاد منتقل شده است.
اضافه شدن یک سانس در ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه، ۲۴ دی‌ماه برای اجرای شهید پرویزخان (هند) از جمله تغییرات مهم در برنامه اجراهاست.
دو گروه موسیقی نواحی یعنی دیلمون (گیلان) و حاوا (قشقایی) و همچنین ارکستر نیلپر (نوید گوهری) و خنیاگران مهر (بهزاد عبدی و وحید تاج) که پیش از این دو سانس متفاوت در دو روز داشتند، قرار است در یک سانس اجرا کنند که این موضوع بی‌نظمی‌هایی را ایجاد خواهد کرد. همین شرایط برای دو گروه موسیقی بین‌الملل نیز وجود دارد و قرار است، شوسان تریو (فرانسه) و گروه آزار (ارمنستان) فقط یک سانس داشته باشند.
ژیوار گاسپاریان (ارمنستان) که در بخش موسیقی بین‌الملل جشنواره حضور دارد و دو اجرا در تالار وحدت و برج میلاد داشت، براساس جدول جدید فقط در برج میلاد اجرا خواهد داشت.
پیش از این، جمعه اول بهمن‌ماه فقط برای برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره در نظر گرفته شده بود، اما با تغییرات جدید چهار اجرا در این روز روی صحنه می‌روند؛ گروه سهند (رشید وطن‌دوست)، گروه چریکه (کرمانشاه) و دو اجرا برای محمد علیزاده (پاپ). البته محمد علیزاده دو اجرای دیگر نیز در برج میلاد گرفته که پیش از این در جدول جشنواره موسیقی فجر نبودند.

 

     
کد مطلب : ۱۰۶۰۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.