۰

آمادگی ایران برای پاسخ به دعوت نامه وزیر حج عربستان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶
به گزارش عصر تعادل ،مقرر شد مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسئولان حج عربستان در خصوص حج سال 1396 در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت فراهم شود.
در نشست امروز که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت سالروز وفات حضرت معصومه (س) و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور رهبری و مردم را تسلیت گفت.
وی با اشاره به اینکه دعوت نامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دو جانبه درخصوص حج به صورت رسمی دریافت شده است، اظهار داشت: متن این دعوت نامه با دعوت نامه های گذشته خیلی تفاوت ندارد وبا توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد. 
قاضی عسکر لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت کمیته های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج گذاری زائران ایرانی را خواستار شد و گفت: تمامی امور مرتبط با حج  ازجمله اسکان، تغذیه ، امور پزشکی ، حمل و نقل و امنیت حجاج ، مسایل بانکی و کنسولی و... باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود. 
در این نشست آقای حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت و مدیران بخش های مختلف در این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری به بیان دیدگاه خود درباره مشکلات اجرایی و انتظاراتی که باید در مذاکرات دو طرف مطرح شود، پرداختند و تاکید کردند که برای اعزام زائران ایرانی به حج 96 باید مقدمات لازم در ایران و عربستان فراهم شود و با توجه به قطع روابط دو کشور و فرصت باقیمانده، عربستان باید در مواردی که به این کشور مربوط است، همکاری کند.
نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت در ادامه این جلسه از مسئولان حوزه های مختلف در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست که اجرایی کردن محورهای ستادی را در برنامه خود قرار دهند و درخصوص نحوه ثبت نام از زائران با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد سیاست گذاری کنند. 
در این جلسه آقای فرهاد پرورش مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز درخصوص آمادگی ها و تمهیدات این شرکت برای پروازهای حج گزارشی ارائه کرد و قرار شد محورهای مورد نظر هواپیمایی هما جمع بندی و به سازمان حج ارائه شود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه هیئت ایرانی برای مذاکره به عربستان اعزام خواهد شد، تاکید کرد: درمذاکرات با طرف مقابل خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله امور مربوط به شهدای مسجد الحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه ،  برای ادای حجی باشکوه، عزتمند همراه با‌ آرامش و امنیت زائران فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در آغاز این جلسه در سخنانی با عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) و درگذشت غیرمترقبه آیت الله هاشمی رفسنجانی ، وجود این مجاهد خستگی ناپذیر را برای مردم ، انقلاب و نظام پربرکت توصیف کرد .
وی سابقه آشنایی خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی را در قبل از انقلاب یادآور شد و با اشاره به اینکه توانائی های ایشان درهمه زمینه ها برجسته بود، اظهارداشت: کسانی که با این یار و یاور رهبری  مانوس بودند هوش ، زکاوت، سیاستمداری و مدیریت ایشان را به خوبی در می یافتند.
وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی درعین حالیکه که سیاستمداری قوی و زیرک بود از عواطف والای انسانی بهره مند و قبل از انقلاب پشتوانه ای قوی برای زندانیان سیاسی و خانواده آنها بود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ارتباط آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام راحل (ره) را ویژه و خاص توصیف کرد و با اشاره اینکه امام راحل به ایشان اهتمام خاصی داشت، گفت: این یار دیرین و صادق انقلاب از عنفوان جوانی با امام پیوند خورد و شخصیتش درکنار امام شکل گرفت و افکار انقلابی و سیستمی درذهن اش در دهه چهل شکل گرفت.
نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه به اذعان کارشناسان آیت الله هاشمی رفسنجانی در بحث های اقتصادی بسیاردقیق بود ، اضافه کرد: ایشان فردی برنامه ریز و آینده نگر و در سطح بین الملل نیز به عنوان شخصیتی سیاستمدار مورد قبول بود.
کد مطلب : ۱۰۶۰۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.