اعلام موجودیت مجموعه جهاد اجتماعی «زندگی خوب»

21 دی 1395 ساعت 14:39

مجموعه جهادی «زندگی خوب» با محوریت آسیب‌های اجتماعی در همایش «موج مهربانی» اعلام موجودیت کرد.


به گزارش عصر تعادل ، همایش «موج مهربانی» با هدف تجدید پیمان و لبیک به دغدغه رهبر معظم انقلاب پیرامون آسیب‌های اجتماعی روز گذشته در تالار تفاهم برگزار شد.
در این همایش که جمعی از فعالان اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای انقلاب اسلامی در آن حضور داشتند، موضوع آسیب‌های اجتماعی به بحث و بررسی گذاشته و بر لزوم گفتمان‌سازی و ایجاد مطالبه ملی در زمینه حل آسیب‌های اجتماعی تأکید شد.
در همایش «موج مهربانی» همچنین مجموعه جهاد اجتماعی «زندگی خوب» به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد در زمینه آسیب‌های اجتماعی اعلام موجودیت کرد و مقرر شد مجمع عمومی و کارگروه‌های رسانه، عملیات، پشتیبانی، علمی و مطالعاتی، نیروی انسانی، پزشکی و مددکاری با محوریت آسیب‌های اجتماعی و با هدف اقدام و عمل در زمینه محرومیت‌زدایی، اجرای طرح‌های جهاد اجتماعی و تلاش در جهت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و کمک به نهادهای دولتی و حاکمیتی برای کاهش و مهار این آسیب‌ها تشکیل شود.
مهدی اقراریان استاد دانشگاه در این همایش با بیان اینکه اگر دولت اسلامی به معنای اتم کلمه شکل گرفته بود، وضعیت آسیب‌های اجتماعی به این گونه نبود، افزود: در زمینه حل آسیب‌های اجتماعی، طبق منظومه فکری امام و رهبری، کاری می‌تواند منتج به نتیجه مطلوب شود که مردم پای کار آن باشند.
وی با ابراز تأسف از اینکه مسئله و دغدغه حل آسیب‌های اجتماعی هنوز تبدیل به گفتمان نشده است، تأکید کرد: دغدغه حل آسیب‌های اجتماعی باید تبدیل به یک گفتمان و مطالبه ملی از دولت و نهادهای مسئول شود تا در نهایت با مشارکت مردم گره‌ها باز شود.
اقراریان راهبرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی را لازمه حل آسیب‌های اجتماعی دانست و با بیان اینکه مسئله آسیب‌های اجتماعی دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب است، اضافه کرد: اگر برخی مساجد خلوت است، به این دلیل است که فاقد مساجد خدمت‌محور هستیم در حالیکه مساجد در دوران دفاع مقدس محور و سنگر تحولات بودند لذا امروز نیز مساجد باید محور پاسخگویی به نیازهای مردم و جامعه باشند.
وی بر ضرورت پرهیز از سیاسی شدن مسئله آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و با بیان اینکه اگر مردم پای کار بیایند و نیازهای واقعی جامعه مدنظر قرار بگیرد، می‌توان در حل آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار بود، گفت: نباید فراموش کنیم که در ساعات و روزهایی که ما با آرامش زندگی می‌کنیم، هستند انسان‌هایی که زندگی‌شان با سختی می‌گذرد و در شلوغی‌های شهر گم و فراموش می‌شوند.
در ادامه این همایش، محمدصالح مفتاح نماینده هیئت مؤسس مجموعه جهاد اجتماعی «زندگی خوب» خواستار تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌های انقلابی شد و تأکید کرد که جریان انقلابی و ارزشی نباید حوزه فعالیت‌های اجتماعی را از یاد ببرد.
وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی برای حل آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
حسین بابازاده مقدم مدرس دانشگاه و پژوهشگر مسائل اجتماعی و مدیرعامل مجموعه جهاد اجتماعی «زندگی خوب» نیز در این همایش با بیان اینکه باید به داد کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی برسیم، گفت: اگر وضعیت فضای اجتماعی کشور مدیریت نشود، زندگی 10 سال آینده غیرقابل تصور و غیرقابل تحمل خواهد بود.
وی پرهیز از جناحی و سیاسی کردن موضوع آسیب‌های اجتماعی را ضروری و مهم خواهند و با تأکید بر اینکه دشمنان جمهوری اسلامی به خاطر قصور و غفلت ما داعیه‌دار شده‌اند، تصریح کرد: خط قرمز ما نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است و ما به دنبال اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و رفع دغدغه ایشان در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستیم و نصب‌العین محتوایی و فکری مجموعه جهاد اجتماعی «زندگی خوب» نیز کلمه «بسم‌ الله الرحمن الرحیم» است.
مدیرعامل مجموعه جهاد اجتماعی «زندگی خوب» با بیان اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی دنبال مقصریابی نیستیم، خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها در این آسیب‌ها سهیم هستند و هیچ کس نمی‌تواند از مسئولیت خود در این زمینه شانه خالی کند.
بابازاده مقدم گفت که اگر اقدامات لازم برای حل آسیب‌های اجتماعی انجام نگیرد، این آسیب‌ها 10 سال دیگر چند برابر می‌شود و دیگر نمی‌توان صورت جامعه ایران را نگاه کرد.
وی عامل اصلی گسست‌های اجتماعی و خانواده‌ها را عدم مهربانی دانست و از تلاش مجموعه جهاد اجتماعی «زندگی خوب» در راستای تدوین برنامه و سند راهبردی در حوزه 25 آسیب‌ اجتماعی خبر داد.


کد مطلب: 106060

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/106060/اعلام-موجودیت-مجموعه-جهاد-اجتماعی-زندگی-خوب

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir