​رشد قابل توجه بودجه پژوهشی دانشگاه جندی شاپور دزفول

21 دی 1395 ساعت 14:55

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه امسال بودجه پژوهشی دانشگاه نسبتاً خوب بوده و به حدود 10 تا 15 درصد از بودجه کل دانشگاه رسیده است، گفت: بودجه پژوهشی با رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته به رقمی در حدود 2.5 تا 3 میلیارد تومان افزایش یافته است.


به گزارش عصر تعادل، دکتر حبیب عباسی گفت: با اشاره به اعتبارات حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه طی یک سال گذشته، اظهار کرد: امسال بودجه پژوهشی با رشد قابل توجهی به حدود 10 تا 15 درصد از بودجه کل دانشگاه افزایش یافته است که این مهم با تلاش‌ها و رایزنی‌های ریاست دانشگاه محقق شده و برای سال آینده نیز تمهیداتی برای افزایش این بودجه پیش‌بینی شده است که حتی بتوان برخی از اعتبارات پژوهشی را به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داد.

وی رقم بودجه پژوهشی امسال این دانشگاه را 2.5 تا 3 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار صرف توسعه و تقویت زیرساخت‌های پژوهشی از جمله اشتراک پایگاه‌های اطلاعاتی، تجهیز آسایشگاه مرکزی، تأمین کتاب، اعطای حق تشویق مقالات و گرند طرح‌های تحقیقات داخلی، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی و افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه برای دسترسی اطلاعات با سرعت بالا، اختصاص یافته است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها نیز اقدامات خوبی انجام و سرمایه‌گذاری مناسبی در آزمایشگاه مرکزی انجام شد، گفت: به دنبال آن هستیم که با تکمیل این آزمایشگاه، آن را به عنوان یک آزمایشگاه مرجع دارای استانداردهای مربوطه و به عنوان یک R&D صنایع مستقر در شمال خوزستان عمل کند. این کار برای صنایع آب و برق شمال خوزستان انجام شده و اکنون بخش عمده‌ای از کارهای این حوزه در دانشگاه صنعتی دزفول انجام می‌شود.

عباسی تصریح کرد: دانشگاه خود را به عنوان یک عضو علمی در حوزه‌های سدها، فناوری‌های آبیاری و کشاورزی، مطرح کرده است و به عبارتی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی دو سال از تأسیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، اکنون به ثمر نشسته است و نتایج آن را مشاهده می‌کنیم.

وی همچنین از خرید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته جدید خبر داد و افزود: با تکمیل تجهیزات آزمایشگاه مرکزی به دنبال آن هستیم که درآمدهای دانشگاه از محل ارائه خدمات آزمایشگاهی به صنایع و سازمان‌ها نیز افزایش یابد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول همچنین با بیان اینکه در زمینه ثبت اختراع نیز چندین مورد ثبت اختراع توسط اعضاء هیأت علمی دانشگاه انجام شده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی در حال انجام است. شاید یکی دو مورد از این اختراعات در سال 96 به مرحله تجاری‌سازی نیز برسد که در حوزه کشاورزی و انرژی‌های نو هستند.

عباسی از استقرار سامانه مدیریت پژوهشی این دانشگاه در هفته جاری خبر داد و گفت: این سامانه برای مدیریت اطلاعات پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم است که از امسال این فعالیت‌ها در یک سامانه متمرکز بارگذاری، پایش و رصد خواهد شد.


کد مطلب: 106065

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/106065/رشد-قابل-توجه-بودجه-پژوهشی-دانشگاه-جندی-شاپور-دزفول

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir