۰

​مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی در سارایوو

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۵
به گزارش عصر تعادل، به مناسبت رحلت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‌ جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران مراسم گرامیداشتی از ساعت 14:30 تا 16 روز چهارشنبه 22 دی ماه در محل کتابخانه غازی خسرو بیگ شهر سارایوو برگزار می‌شود.

در این برنامه شخصیت‌های سیاسی و مقامات مذهبی بوسنیایی در خصوص شخصیت و ویژگی‌های برجسته آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی سخنرانی خواهند کرد. 

در دعوتنامه سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده است: خدمات آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در سال‌های 1992-1995 در خلال جنگ داخلی بوسنی و کمک‌های بشر‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران به بوسنی و هرزگوین به عنوان رئیس‌جمهور ایران برای ملت بوسنی و هرزگوین فراموش ناشدنی است.   

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی درگذشت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و افزود: با رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نه فقط ملت ایران به خاطر فقدان شخصیتی ممتاز و‌ کم‌نظیر و رهبر معظم به دلیل از دست دادن یار و همسنگری دیرین سوگوار شدند، بلکه ملت بوسنی و هرزگوین نیز دوستی صادق و نیک‌اندیش و پشتوانه‌ای ارزشمند در روابط دو کشور را از دست داد.‌

همچنین دفتر یادبودی برای امضا‌، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو از روز دوشنبه تا چهارشنبه مفتوح است.
کد مطلب : ۱۰۶۱۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.