مدرک علیه روسیه وجود ندارد !

22 دی 1395 ساعت 7:50

مدیر اطلاعات ملی آمریکا اظهار کرد، جامعه اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر این که روسیه در فرایند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده تغییری ایجاد کرده باشد، ملاحظه نکرده است.


به گزارش عصر تعادل ، جیمز کلاپر، رییس اطلاعات ملی آمریکا در یک جلسه استماع کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا تأکید کرد، می‌توانیم بگوییم که هیچ سندی درخصوص دست‌ داشتن روسیه در تغییر در نتایج شمارش آرا مشاهده نکردیم.
اظهارات کلاپر در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، آمریکا طرف روسی را بارها به مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از طرق مختلف متهم کرده است؛ اتهامی که روسیه آن را نمی‌پذیرد و بی‌معنا می‌داند.
کلاپر خاطرنشان کرد: یافته‌های کلیدی در هر دو نسخه محرمانه و علنی گزارش اطلاعاتی اخیر آمریکا درباره اقدام روسیه به هک‌ کردن و نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ یکسان هستند.
وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به تمامی اطلاعاتی که یافته‌های ما را تأیید می‌کند اشاره کنیم زیرا برخی از این موارد محرمانه و بسیار حساس هستند اما استدلال‌ها و یافته‌هایی که در هر دو نسخه محرمانه و علنی گزارش اخیر آمده یکسان هستند.
این در حالی است که پیش از این، رییس اطلاعات ملی آمریکا گفته بود که مداخله دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا چیزی فراتر از یک اقدام هکری بوده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری یاهو، جیمز کلاپر در جریان جلسه پرسش و پاسخ درباره حملات سایبری در کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا به "روش‌های متفاوت از سوی روسیه برای مداخله در نهادهای آمریکا" اشاره کرده بود.


کد مطلب: 106154

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/106154/مدرک-علیه-روسیه-وجود-ندارد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir