عربستان به لغو کمک‌های نظامی خود به لبنان خاتمه داد

22 دی 1395 ساعت 8:25

یک منبع رسمی لبنانی در ریاض اعلام کرد، عربستان و لبنان بر انجام مذاکرات درباره از سر گرفتن ارائه بسته کمک‌های نظامی به ارتش لبنان به ارزش سه میلیارد دلار که در فوریه لغو شده بود، توافق کردند.


به گزارش عصر تعادل ، این منبع که عضو هیئت همراه میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان به ریاض است به خبرگزاری فرانسه گفت: میشل عون با ملک سلمان بن عبدالعزیز،‌ پادشاه عربستان درباره پایان لغو این کمک مذاکره کرد.
این منبع افزود: تغییر عملی حتمی است اما کی و چگونه مشخص نیست. ما باید منتظر بمانیم.
وی به گشودن صفحه جدید در روابط دو کشور اشاره کرد.
این مسئول لبنانی که نامش را فاش نکرد، افزود: محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان با همتای لبنانی خود در زمینه لغو این مساله و تلاش در زمینه اجرایی کردن مجدد آن مذاکره خواهد کرد.
عربستان فوریه کمک‌های نظامی خود به ارتش لبنان را که به ارزش سه میلیارد دلار بود در واکنش به مواضع حمایتی بیروت از حزب‌الله لبنان را لغو کرده بود.
این در حالی است که ریاض خود از گروه‌های مخالف مسلح سوریه که با نظام بشار اسد و نیروهای حزب‌الله در  سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کند.
این برنامه کمک‌های عربستان شامل ارائه سلاح و تجهیزات نظامی فرانسوی شامل (تانک، هلی‌کوپتر و سلاح‌های توپخانه‌ای) به ارتش لبنان به ارزش ۲/۲ میلیارد یورو است.
نخستین سری از این کمک‌ها آوریل ۲۰۱۵ تحویل داده شد که شامل ۴۸ موشک فرانسوی از نوع میلان بود.
میشل عون نیز در این سفر از تمایل خود به تحکیم روابط با ریاض در تمامی زمینه‌ها از جمله مبارزه با تروریسم از طریق تبادل اطلاعات خبر داد.
عون در کاخ الیمامه در ریاض با ملک عبدالله بن عبدالعزیز در جلسه رسمی به بررسی روابط دو جانبه، راه‌های تقویت روابط پرداخت.
در این جلسه همچنین آخرین تحولات منطقه و جهان بررسی شد..
 


کد مطلب: 106169

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/106169/عربستان-لغو-کمک-های-نظامی-خود-لبنان-خاتمه

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir