ورود تکنولوژی جدید به ورشکستگی کارخانه‌هایمان منجر نشود!

22 دی 1395 ساعت 10:00

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: فضای کسب و کار ایران صد درصد آمادگی پذیرش سرمایه‌های خارجی را دارد به شرط آنکه به بخش خصوصی و تعاونی میدان داده شود و جریان کارآفرینی همراه با ورود سرمایه‌های خارجی گسترش یابد.


به گزارش عصر تعادل ،هادی ابوی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: با وجود تاکید مسئولان برای سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های اقتصادی کارفرمایان همچنان از مشکلات خود و اوضاع اقتصادی می‌نالند در حالی که اگر به بخش‌های غیردولتی، تعاونی و خصوصی در داخل میدان داده شود کارآفرینی رشد می‌کند و اشتغال مورد نظر در بخش‌های مختلف ایجاد می‌شود.
وی افزود: متاسفانه به دلیل وجود برخی رانتها و لابی‌ها سرمایه‌گذار خارجی با بخش خصوصی واقعی وارد مذاکره نمی‌شود و بعضا شاهد هستیم که تلاشهایی صورت می‌گیرد تا شرایط کار برای سرمایه‌گذار خارجی فراهم شود بدون آنکه از حضور نیروهای متخصص داخلی و ایده‌های آنها استفاده شود به همین دلیل سرمایه‌گذار خارجی رغبتی به آوردن سرمایه ندارد چون با هدف مشارکت و توسعه وارد می‌شود و به دنبال انحصارطلبی یا انحصارگری نیست.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید کرد: این در حالی است که کارآفرینان داخلی با بروکراسی‌های اداری فراوان دست به گریبانند و از هرگونه حمایت مالی و معنوی و تامین شرایط کار محرومند.
وی همچنین از نحوه واگذاری‌های اصل ۴۴ انتقاد و اظهار کرد: علیرغم تاکید قانون سیاستهای اصل ۴۴ بر واگذاری امور دولتی به مردم و بخش‌های غیردولتی متاسفانه روند واگذاری‌ها تاکنون مطلوب نبوده و مردم متنفع نشده‌اند که لازم است در جهت اجرای قانون تدبیر و تمهید شایسته صورت گیرد.
ابوی در پایان با تاکید بر حفظ مشاغل موجود گفت: باید فرصتهای شغلی جدید هم در کنار حفظ اشتغال موجود ایجاد شود و به عنوان مثال اگر قرار است تکنولوژی بافت پتو وارد کنیم نباید کارخانه‌های بافت پتو در کشور ورشکسته شوند یا اگر شرکتهای خارجی تامین کننده قطعات جدید می‌شوند شرکتهای قطعه ساز داخلی به سمت تعطیلی و ورشکستگی بروند.


کد مطلب: 106189

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/106189/ورود-تکنولوژی-جدید-ورشکستگی-کارخانه-هایمان-منجر-نشود

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir