۰

بازیگر «کاناپه»: بازی کردن با کلاه گیس خلاف قانون نیست

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
به گزارش عصر تعادل ،حذف «کاناپه» آخرین ساخته کیانوش عیاری از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، تا کنون مهم‌ترین حاشیه جشنواره فیلم فجر بوده است. عیاری در این فیلم از بازیگران زن ناشناخته استفاده کرده و نقش اصلی این فیلم را نیز فرگل فربخش به عنوان اولین تجربه سینمایی‌اش ایفا می‌کند. این بازیگر به تازگی در گفت‌وگویی با بیان این‌که بازیگران زن فیلم مویشان را با نمره ۴ زده‌اند، به استفاده از کلاه‌گیس در آثار تاریخی تلویزیونی اشاره می‌کند. از نظر او این سنگ‌اندازی‌ها بعد از «خانه پدری» شروع شده است.
 
بازیگر زن «کاناپه»: بازی کردن با کلاه گیس قبلا هم بوده و خلاف قانون نیست

فرگل فربخش بازیگر نقش اصلی زن فیلم «کاناپه» در گفت‌وگو با ما درباره نحوه حضورش دراین فیلم به فراخوانی که سال گذشته منتشر شده بود اشاره می‌کند و می‌گوید: «برای تست به دفتر تولید این فیلم مراجعه کردم که جواب خاصی دریافت نکردم. درچند مقطع متوجه تعویق درشروع فیلمبرداری این اثر شدم و پس از آن از طریق رسانه‌ها متوجه نقش‌آفرینی ترانه علیدوستی به عنوان بازیگر نقش اول زن در«کاناپه» شدم و امسال با تماس گروه تولید نزد کیانوش عیاری رفتم و تصور می‌کردم، قرار است یکی از نقش‌های فرعی را ایفا کنم که با تصمیم کیانوش عیاری در نقش اصلی مقابل دوربین ظاهر شدم.»

فربخش در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات فیلم «کاناپه» می‌پردازد و در این‌باره می‌گوید: «موهای خودمان را با نمره ۴ اصلاح کردیم و با کلاه گیس در این فیلم بازی کردیم کار خلاف قانون انجام نداده‌ایم، پیش از این در آثار تاریخی و غیر تاریخى تلویزیون و سینما هم شاهد این اتفاق بوده است، نمی‌دانم در حال حاضر چرا این مسئله مشکل‌ساز شده است!»

او با اشاره به این‌که گروه سازنده این فیلم زحمات زیادی برای ساخت این فیلم کشیده‌اند، ادامه می‌دهد: «این فیلم جریان و ساختار روایی خوبی از نظر سینمایی دارد و امیدوارم که با نمایش «کاناپه» زحمات گروه تولید این فیلم جبران شود.»

این بازیگر درباره اتفاقاتی که برای این فیلم در جشنواره فیلم فجر افتاده است این‌طور اظهار نظر می‌کند: «متاسفانه این سنگ اندازی‌ها از فیلم «خانه پدری» برای کیانوش عیاری شروع شده و همچنان ادامه پیدا کرده است که مطمئنا پیامد آن از بین رفتن فضای اعتماد و آزادی اندیشه است.»

او در ادامه حرف‌هایش را این‌طور تکرار تکمیل می‌کند:‌ «نمی‌دانم چرا واقع گرایی را نباید نشان بدهیم، باید واقعیت را آن‌طور که هست به خودمان و دنیا نشان بدهیم تا همه بدانند که زنان در درخانه و مقابل محارم خود بدون روسری ظاهر می‌شوند ولی متاسفانه در حال حاضر این واقعیت نشان داده نمی‌شود.»
کد مطلب : ۱۰۶۲۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.