۰

حاشیه مراسم ترحیم هاشمی؛ احمدی نژاد هم آمد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۰
به گزارش عصر تعادل ، مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح روز چهارشنبه از سوی مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی(ره)، برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر شخصیت‌های سیاسی، نظامی و مهمانان بین‌المللی جمعیت زیادی از مردم نیز حاضر شده بودند تا درگذشت این عالم مجاهد را به رهبر معظم انقلاب و خانواده‌ی داغ‌ دیده‌ آن «مرد» تسلیت بگویند.

روضه‌خوانی و قرائت قرآن از ساعت 10 صبح آغاز شد و تا ساعت 12 ظهر ادامه داشت.
 
جمعیت زیادی حضور داشتند. ظرفیت داخل حسینیه پر شده بود. جمعی می‌آمدند، دعا می‌خواندند، فاتحه قرائت می‌کردند، می‌رفتند تا گروه دیگری از عزاداران که پشت درهای حسینیه امام خمینی(ره) منتظر بودند، بتوانند وارد شوند و این آمد و شد تا آخرین دقایق برگزاری مراسم برقرار بود.
 
جمعی از تسلی‌دهندگان رهبری و خانواده‌ هاشمی نیز خارج از حسینیه در محل سرپوشیده‌ای که از طریق نمایشگری داخل حسینه را نشان می‌داد، جمع شده بودند و با ذکرها و روضه‌ها هم‌نوایی می‌کردند.

سه برارد داغدیده؛ مهدی، محسن و یاسر هاشمی در جلوی درب ورودی حسینیه خوش‌آمدگوی مهمانان بودند. محمد هاشمی برادر «آیت الله» و حسین مرعشی نیز کمی جلوتر به احترام همه آن‌ها که آمدند، ایستاده بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، دکتر علی لاریجانی، آیت‌الله صادق لاریجانی؛ روسای قوا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار دهقان وزیر دفاع، سردار باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و جمعی دیگر از فرماندهان نظامی و انتظامی، آیت‌الله جنتی، علی جنتی ، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ، علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین هاشمی استاندار تهران، حجج الاسلام حسن و علی خمینی ، ابوترابی فرد غلامحسین ،محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ، برخی از وزرای دولت یازدهم، عده‌ای از نمایندگان مجلس دهم و شوراهای شهر و روستا و ... از جمله‌ی حاضرین در این مجلس ترحیم بودند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز به احترام، در ردیف مهمانان خارجی از جمله عمار حکیم، ابراهیم جعفری، عبدالله عبدالله، و ... برخی سفرای کشورهای خارجی در کشورمان و دیگرانی که از کشورهای منطقه و کشورها آسیایی و اروپایی برای ادای احترام به فرمانده دوران جنگ تحمیلی به مجلس ترحیمش آمده بودند ، نشسته بود .

شاید بتوان گفت تمام شخصیت‌هایی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌شناختند در این مراسم حضور داشتند. محمود احمدی‌نژاد از منتقدان آیت‌الله نیز به این مراسم آمده بود.
کد مطلب : ۱۰۶۲۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.