۰

پیام تسلیت وزیر خارجه چین به ظریف

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۲
به گزارش عصر تعادل،وزیر امور خارجه چین با ارسال پیام تسلیت به محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود اعلام کرد: مردم چین با رحلت آیت‌الله رفسنجانی یک دوست خوب را که نقش مهمی در گسترش روابط دوستانه و مناسبات دوجانبه داشت، از دست دادند.

«وانگ یی» همچنین در پیام خود درگذشت آیت الله رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به وی، دولت و مردم ایران تسلیت گفت.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی چین از یار دیرین امام و رهبری به عنوان یکی از شخصیت های مهم و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران نام برد و تاسف عمیق خود را به خاطر این ضایعه اعلام کرد.
وی تصریح کرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تعمیق مناسبات و همکاری میان دو کشور و همچنین افزایش دوستی ها نقش مهمی ایفا کرده است.
 
«وانگ یی» در پیام تسلیت خود که رسانه های چین از جمله شین هوا و رادیو بین المللی چین نیز آن را بازتاب دادند، یادآور شد: با درگذشت ایشان مردم چین یک دوست خوب را از دست دادند و من از این موضوع بسیار متاسف هستم.
 
وزیر امور خارجه چین در ادامه یادآور شده است: چین به توسعه روابط خود با ایران بسیار اهمیت می‎دهد و من اطمینان دارم با تشریک مساعی دوجانبه، روابط مشارکتی و راهبردی به نتایج فراوانی دست خواهد یافت.
 
«آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه (نوزدهم دی ماه- 8 ژانویه) دار فانی را وداع گفت.
 
مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه 21 دی ماه با حضور گسترده مردم در تهران برگزار شد.
کد مطلب : ۱۰۶۳۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.