۰

طبق قول آمریکا تمدید تحریم‌ها اجرایی نمی‌شود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۹
به گزارش عصر تعادل، بهروز کمالوندی با اشاره به نشست اخیر کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در وین برای بررسی نقض برجام از سوی آمریکایی ها، اظهار داشت: در این نشست، موضوع اعتراض جمهوری اسلامی ایران به نقض برجام بدنبال تمدید تحریم های ضد ایرانی در کنگره و سنای آمریکا مطرح شد و بقیه کشورها نیز به نوعی با نگرانی ما همراه بودند.

وی افزود: در نشست کمیسیون مشترک تاکید شد که اگر آثار این تحریم ها بخواهد اجرایی شود، قطعا نقض فاحش برجام انجام گرفته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در این نشست مسئولان آمریکایی به دیگر اعضای این کمیسیون نیز قول دادند که قطعا آثار تمدید «ایسا» در عرصه عمل وجود نخواهد داشت.

کمالوندی تصریح کرد: البته این نکات را آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه باید اعلام کنند اما از نگاه ما، تمدید تحریم ها بر ضد ایران نقض برجام است و علی القاعده قرار نیست طبق قول آمریکایی ها اثر اجرایی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به دیدگاه هیات حاکمه جدید آمریکا راجع به برجام گفت: از نظر ایران، تمدید تحریم ها بر ضد ایران - ایسا - نقض برجام است؛ این موضوع همچنان روی میز قرار دارد و از دید برخی کشورهای نیز در کمیسیون مشترک، نقض محسوب شد و عملیاتی شدن آن می تواند شرایط را بگونه ای دیگر رقم بزند. 
کد مطلب : ۱۰۶۴۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.