۰

تخصیص 100 میلیارد تومان برای انتقال لوله آب به اراضی کشاورزی خراسان رضوی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۷
به گزارش عصر تعادل، مجتبی مزروعی امروز در سی‌ودومین دوره معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران برتر کشاورزی در هتل ثامن مشهد اظهار کرد: این بودجه اختصاص یافته به طور 100 درصدی محقق خواهد شد و مناقصات برای لوله‌کشی‌ها ظرف هفته آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: در خصوص هزینه‌های آبیاری تحت فشار که برای مدیریت و بهبود مصرف آب است، سقفی تعیین نشده به طوری که در دو سال اخیر این هزینه برای 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شد و قرار است تا سال زراعی 96 این سطح به 30 هزار هکتار افزایش یابد.

مزروعی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های استان باید در جهت توسعه آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به عملکرد جهادی کشاورزان استان یادآور شد: در خراسان رضوی با وجود کاهش سطح زیر کشت، افزایش خرید ما از کشاورزان 4.1 برابر افزایش داشت که این میزان نزدیک به دو برابر میانگین کشوری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 160 هزار تن جو از کشاورزان خریداری شده است، یادآور شد: به ازای خرید هر کیلو جو 280 تومان یارانه به کشاورزان پرداخت شده است.

مزروعی در خصوص قیمت گوشت دام سبک عنوان کرد: اگر تنظیم بازار توسط مدیران سازمان جهاد کشاورزی انجام نمی‌شد، امروز با وجود کاهش شدید جمعیت دام، نمی‌توانستیم قیمت گوشت را کنترل کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه پایین بودن قیمت گندم و جو خسارات زیادی به کشاورزان در سال‌های گذشته وارد کرده، افزود: در بخش تنظیم بازار برای گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ وضعیت کنترل شده‌ای به وجود آمده و توانستیم علاوه بر تامین خودمان، صادرات نیز داشته باشیم.

مزروعی تصریح کرد: در این مدت هیچگاه از اصول حفظ منابع و بهره‌برداری آبی عدول نکردیم و نخواستیم تا خودکفایی را به شرط اینکه منابع پایه ضربه ببینند، اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته بنیه مالی تولیدکنندگان صدمه دیده بود؛ تا تولید کنندگان از لحاظ اقتصادی تامین نباشند، قدرت تامین و سرمایه‌گذاری ندارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص سی‌ودومین دوره معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران برتر کشاورزی تصریح کرد: امسال با 13 تولیدکننده استانی در سطح کشور رتبه اول را به دست آوردیم. در میان 51 دستگاه استانی نیز برترین رتبه را کسب کردیم. همه این‌ها نشان‌دهنده این است که سازمان جهاد کشاورزی هم در بخش اجرایی و هم در بخش مدیریتی از یک فعالیت منسجم برخوردار است.
کد مطلب : ۱۰۶۴۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.