۰

دومین پیاده‌روی فضایی سال 2017 در ایستگاه فضایی بین‌المللی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۷
به گزارش عصر تعادل، در روز ششم ژانویه (17 دی‌ماه) فرمانده شین کیمبرو و پگی ویتسون، فضانوردان ناسا که دومی صاحب رکورد مسن‌ترین زن حاضر در فضا است، نخستین پیاده‌روی فضایی سال جدید را بر روی آزمایشگاه مداری آغاز کردند.

مرحله دوم این پیاده‌روی که بار دیگر توسط کیمبرو و با همراهی توماس پسکت، فضانورد فرانسوی آژانس فضایی اروپا انجام خواهد شد، در ادامه مرحله اول به پیگیری جابجایی 12 باتری جدید به جای باتری‌های قدیمی ایستگاه فضایی طی مجموعه‌ای از عملیات‌های رباتیک خواهد پرداخت. 9 باتری قدیمی در یک فضاپیمای باری حاضر در ایستگاه ذخیره خواهد شد تا در زمان ورود مجدد به جو زمین به همراه ضایعات دیگر از بین بروند. در همین حال، سه باتری دیگر در ایستگاه باقی خواهند ماند و  فقط از شبکه برق جدا می‌شوند.

این صد و نود و هفتمین پیاده‌روی فضایی برای نگهداری و تعمیر ایستگاه فضایی بین‌المللی بوده و کیمبرو برای چهارمین بار در این ماموریت‌ها شرکت می‌کند. پسکت اما برای نخستین بار این تجربه را خواهد داشت که در خارج از ایستگاه به فعالیت بپردازد.
کد مطلب : ۱۰۶۴۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.