۰

زمان اکران فیلم فرهادی در امریکا

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۳
به گزارش عصر تعادل، در ادامه اکران جهانی «فروشنده»، ایتالیا و کلمبیا جدیدترین کشورهایی هستند که این فیلم را در سینماهای خود به نمایش گذاشته است. فیلم اصغر فرهادی در سه روز نخست نمایش خود در ایتالیا بیش از 240 هزار دلار درآمد کسب کرده و در رده سیزدهم پرفروش‌های گیشه این کشور قرار گرفته است. «فروشنده» در کشور کلمبیا هم دهمین فیلم پرفروش هفته گذشته شد.
 
 فیلم فرهادی همزمان با اعلام نامزدهای اسکار در امریکا اکران می‌شود

«فروشنده» که پیش از این در کشورهایی مثل فرانسه، مجارستان، هلند و پرتغال روی پرده رفته بود، از روز ششم ژانویه در ایتالیا هم به نمایش درآمد. شرکت «لاکی رد» پخش کننده این فیلم در ایتالیا این فیلم را در 56 سالن روی پرده برد و درآمد سه روز اول نمایش این فیلم به 241 هزار دلار رسید.

پرفروش‌ترین فیلم گیشه ایتالیا در این هفته «آقای فلیسیتا» بود که در 554 سالن اکران شد و 3 میلیون و 348 هزار دلار فروخت.

اما درکشور کلمبیا، شرکت «سینه‌پلکس» فیلم فرهادی را از روز پنجم ژانویه به نمایش گذاشت و در سه روز اول درآمد این فیلم 28 هزار دلار شد و در رده دهم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت. «فروشنده» در 23 سالن این کشور اکران شده است.

نکته جالب توجه درباره اکران جهانی «فروشنده» آن است که این فیلم از روز 24 ژانویه در امریکای شمالی اکران خواهد شد. یعنی درست همان روزی که نامزدهای هشتاد و نهمین دوره اسکار معرفی خواهند شد. با توجه به این که این فیلم در جمع 9 نامزد اولیه رشته بهترین فیلم خارجی قرار گرفته و شانس بسیار زیادی برای حضور در جمع 5 نامزد نهایی این رشته دارد، به نظر می‌رسد اکران این فیلم همزمان با اعلام نامزدهای اسکار تمهیدی برای بالاتر بردن شانس این فیلم در این رقابت است.

این هفته «فروشنده» در جوایز گلدن گلوب رقابا را به فیلم «او» ساخته پل ورهوون واگذار کرد. این در حالی‌ست که فیلم ورهوون جزو نامزدهای اولیه اسکار بهترین فیلم خارجی نیست و بر اساس گمانه‌زنی‌ها رقابت اصلی در این رشته امسال بین «فروشنده» و فیلم «تونی اردمان» ساخته مارین اده نماینده آلمان در جریان خواهد بود.
کد مطلب : ۱۰۶۴۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.