۰

افزایش بهای نفت خام آسیا

تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۳
به گزارش عصر تعادل، بهای نفت خام تحت تاثیر اظهارات مثبت عربستان سعودی به عنوان مهمترین عضو اوپک در مورد سطح عرضه جهانی،رو به افزایش است.
در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت/ نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه فوریه با شش سنت افزایش، 53 دلار و 7 سنت خرید و فروش شد.
هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه مارس، با شش سنت افزایش به 56 دلار و ­7 سنت رسید.
اظهارات عربستان سعودی در مورد کاهش سطح تولید موجب دلگرمی سرمایه گذاران شده است. ریاض مهمترین عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مروج اصلی دو توافق اوپک در مورد کاهش هماهنگ میزان عرضه­ کشورهای تولید کننده محسوب می شود.­ این دو توافق که از یکم ژانویه به اجرا درآمد، یک توافق داخلی بین کشورهای عضو است که اواخر ماه نوامبر صورت گرفت و دیگری، توافق با حدود 10 کشور دیگر از جمله روسیه است که اوایل ماه دسامبر حاصل شد.
علاوه بر این بازارهای نفتی تحت تاثیرکاهش تولید نفت روسیه و عراق و همچنین پیش بینی افزایش تقاضای نفت خام توسط چین در سال جدید میلادی، قرار گرفته است.
تحلیلگران معتقدند در کوتاه مدت بازارهای نفتی همچنان بی ثبات خواهد بود.­
الکس فوربر، تحلیلگر موسسه « سی.ام.سی.مارکتس » در سنگاپور گفت: « به نظر من، افزایش بهای نفت ممکن است تولیدکنندگان آمریکایی نفت شیست را ترغیب کند که سطح تولید خود را افزایش دهند و این مسئله تاثیر کاهش عرضه پیشنهادی اوپک را از بین خواهد برد.»
در پایان معاملات دیروز پنجشنبه در بازار نیویورک (نایمکس)، هر بشکه نفت پایه آمریکا با 76 سنت افزایش، به 53 دلار و 1 سنت رسید.
در بازار لندن نیز، هر بشکه نفت پایه اروپا با 91 سنت افزایش، 56 دلار و یک سنت معامله شد.
کد مطلب : ۱۰۶۶۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.