۰

افزایش قیمت سنگ‌آهن و فولاد در واکنش به کاهش تولید چین

تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۳
به گزارش عصر تعادل،عامل اصلی تاثیرگذار بر بهای معاملات در هفته جاری، اقدام چین برای تعطیلی تولید محصولات فولاد با کیفیت پایین تا پایان ژوئن است که با هدف مقابله با مازاد ظرفیت و آلودگی شدید هوا انجام می گیرد.

 بهای معاملات میلگرد در بازار بورس شانگهای روز جمعه ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۲۱۹۴ یوان (۴۶۳ دلار) در هر تن رسید در حالیکه اوایل معاملات به ۳۲۴۷ یوان صعود کرده بود که نزدیک به بالاترین رکورد سه هفته اخیر بود.

این محصول فولادی هفته جاری حدود ۹ درصد رشد قیمت داشت که بزرگترین رشد قیمت از اواخر نوامبر بود.

مقابله چین با محصولات فولادی که از کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد برخوردار هستند و برخورد با کارخانه هایی که کوره های آلاینده ای دارند، بر حدود چهار درصد از تولید فولاد این کشور تاثیر می‌گذارد.

مقامات چینی ۱۲ گروه بازرسی به بعضی از نقاط این کشور از جمله استان فولادسازی هیبی و همچنین هنان، گوانگشی و هیلونگ جیانگ برای نظارت بر این روند اعزام کرده اند.

سنگ آهن در بازار بورس کالای دالیان ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۶۰۷ یوان در هر تن رسید در حالیکه اوایل معاملات به ۶۱۹ یوان صعود کرده بود که بالاترین قیمت در یک ماه اخیر بود. بهای معاملات این کالا هفته جاری ۱۱ درصد رشد کرده است.

به گفته معامله گران، تقاضا برای سنگ آهن که ماده خام فولادسازی است، کاملا باثبات مانده است زیرا کارخانه های چینی همچنان به عنوان تمهید در برابر قیمتهای زغال سنگ گران، متقاضای سنگ آهن مرغوب هستند.

بازارهای چین به مناسبت تعطیلات سال نوی چینی، به مدت یک هفته از اواخر ژانویه تعطیل خواهند شد.

طبق گزارش متال بولتن، سنگ آهن برای تحویل در بندر کینگدائوی چین روز پنج شنبه ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۸۰.۹۹ دلار در هر تن رسید که بالاترین قیمت معاملات نقدی از ۱۹ دسامبر بود. بهای معاملات نقدی ۶.۲ درصد رشد هفتگی نشان می دهد که بزرگترین رشد هفتگی از اواخر نوامبر به این سو است.

طبق گزارش موسسه "بی ام آی ریسرچ"، قیمت سنگ آهن در ماه‌های آینده به دلیل فعالیت سفته بازی از سوی سرمایه گذارانی که رشد بخش زیرساخت چین را پیش بینی می کنند، بالا خواهد ماند. با این همه افزایش تولید از سوی معدنکاران کوچکتر بویژه در استرالیا، ممکن است بازار را با اشباع عرضه مواجه کرده و قیمتها را در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، واردات سنگ آهن چین در سال گذشته ۷.۵ درصد رشد کرد و به ۱.۰۲۴ میلیارد تن رسید و تحلیلگران انتظار دارند خرید این کشور در سال جاری بالا بماند.

 
کد مطلب : ۱۰۶۶۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.