۰

هشدار مرکل به ترامپ!

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۰
به گزارش عصر تعادل، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شنبه درباره گرایش های حمایت گرایانه‌ای که به دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت داده شده است­، هشدار داد.
 
مرکل در کنفرانس خبری پس از نشست حزب محافظه کار خود در ­شهر پرل در غرب آلمان گفت « اعتقاد عمیق من این است که در پیشروی همگام سود بیشتری وجود دارد تا اینکه هرکس خود مشکلاتش را حل کند. »­
 
صدراعظم آلمان در پاسخ به پرسشی ­درباره اینکه آیا «گرایش های حمایت گرایانه ای» که به ترامپ نسبت داده شده است می تواند « تهدید » به شمار آید، به بحران مالی ای که سال 2008 « از طرف آمریکا متوجه دیگران شد » اشاره و ­بر ضرورت « پیشروی همگام » تأکید کرد.­
 
مرکل گفت: « ­ما باید با هم مشکلات را حل کنیم. ­پاسخی که برای فائق آمدن بر بحران مالی است باید پاسخی برای دعوت به همکاری، قوانین مشترک و تنظیم بازار مالی باشد. من فکر می کنم این راهی است که عمل می کند و ­ما با رئیس جمهور جدید آمریکا در این باره گفتگو می کنیم.­»
 
دونالد ترامپ به اتخاذ تدابیر حمایت گرایانه در برابر واردات از چین و مکزیک متهم شده است. تصمیم گروه خودرو سازی فورد برای صرفنظر کردن از ساخت کارخانه ای جدید در مکزیک نخستین موفقیت ترامپ ­در پیشبرد این تدابیر است.
کد مطلب : ۱۰۶۸۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.