۰

​تهدید رئیس‌جمهور فیلیپین به برقراری حکومت نظامی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
به گزارش عصر تعادل،اران، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، که به واسطه مبارزه وسیع و خشن با قاچاقچیان مواد مخدر به شهرتی جهانی دست یافته است هشدار داد اگر وضع مواد مخدر در این کشور وخیم شود، برای مقابله با آن از هیچ راهکاری فروگذار نخواهد کرد و حتی در سراسر کشور حکومت نظامی اعلام می‌کند.

"دوترته" از اواسط سال گذشته میلادی قدرت را در فیلیپین به دست گرفت و از آن زمان مبارزه‌ای تمام عیار علیه کارتل‌های مواد مخدر و معتادان کشور آغاز کرده است. بیش از 6 هزار نفر از ژوئیه گذشته (تیر 95) در طرح مبارزه با مواد مخدر "دوترته" کشته شدند. در این میان بیش از یک میلیون نفر از قاچاقچیان مواد مخدر نیز بوسیله پلیس فیلیپین دستگیر شده‌اند.

"دوترته" که در میان اعضای اتاق بازرگانی فیلیپین سخن می‌گفت، اعلام کرد: من سوگند یاد کرده‌ام تا کشور را در برابر تمام تهدیدات محافظت کنم. مواد مخدر یک تهدید بزرگ برای کشور ما به حساب می‌آید که زندگی 4 میلیون نفر را تحت‌الشعاع قرار داده است.

"دوترته" در ادامه افزود: اگر بخواهم و اگر احساس کنم موضوع مواد مخدر در حال صدمه زدن به کشور است، حکومت نظامی اعلام خواهم کرد. کسی نمی‌تواند جلوی من را بگیرد.

جمله آخر "دوترته" به احتمال مخالفت دادگاه عالی و کنگره اشاره دارد.

این سخنان "دوترته" در حالی بیان می‌شود که وی یک ماه پیش مدعی شده بود امکان ندارد از حکومت نظامی استفاده کند. رئیس جمهور فیلیپین در  این باره گفته بود: واقعا بی معنی است. ما پیش از این هم در کشور شاهد برقراری حکومت نظامی بودیم. آیا حکومت نظامی زندگی ما را بهتر کرد؟ نه، نکرد.
کد مطلب : ۱۰۶۹۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.