۰

جریمه یک میلیارد دلاری بابت «کیسه‌ هوای قاتل»

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۹
به گزارش عصر تعادل، شرکت تاکاتای ژاپن توافق کرده که به ارتکاب تخلف در زمینه تولید کیسه های هوای معیوب که منجر به مرگ دست کم 16 نفر در نقاط مختلف جهان شده اعتراف کند و برای متوقف شدن تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در این باره یک میلیارد دلار جریمه پرداخت نماید.
 
این توافق ساعاتی پس از آن اعلام شد که مقامات قضایی در دیترویت سه مدیر ارشد شرکت تاکاتا را به تحریف نتایج آزمایش های انجام شده به منظور پنهان کردن ایرادات آنها متهم کردند. ایراد در سیستم باد کننده کیسه های هوای تولیدی شرکت تاکاتا موجب به راه افتادن بزرگترین موج فراخوان رفع عیب شرکت های مختلف خودروسازی در سطح جهان شد.
 
بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، شرکت تاکاتا باید 25 میلیون دلار جریمه، 125 میلیون دلار غرامت به صندوق حمایت از قربانیان از جمله قربانیان احتمالی آینده و 850 میلیون دلار غرامت به شرکت های خودروسازی بابت هزینه های فراخوان رفع عیب خودروها پرداخت نماید. این شرکت تولید کننده قطعات خودرو باید اصلاحات مهمی انجام دهد و به مدت سه سال تحت نظارت یک نهاد نظارتی مستقل قرار گیرد، تا حسن انجام امور از سوی خود را اثبات نماید.
 
ارزش سهام شرکت تاکاتا پس از اعلام خبر این مصالحه 15.6 درصد افزایش یافته است. بر اساس این مصالحه، شرکت تاکاتا به ارتکاب اشتباهات خود اعتراف خواهد کرد.
 
این مصالحه که باید مورد موافقت یک قاضی فدرال در دیترویت قرار گیرد، می تواند به شرکت تاکاتا کمک کند تا با جلب حمایت یک سرمایه گذار، ساختار آسیب دیده خود را بازسازی کند و غرامت های قابل توجه مورد درخواست به دلیل وجود مشکل در کیسه های هوای تولیدیش را به شرکت های مختلف خودروسازیدر سطح جهان پرداخت نماید.
کد مطلب : ۱۰۶۹۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.