۰

دستگیری قاچاقچیان عتیقه در تونل 40 متری

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲
به گزارش عصر تعادل، عزیز الله‌یاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دنبال دریافت خبری مبنی بر گرفتار شدن دو قاچاقچی اشیای عتیقه در یکی از غارهای اطراف شهرستان روانسر، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

الله‌یاری از دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز خبر داد و گفت: این دو قاچاقچی اشیای عتیقه در تونلی به عمق 40 متر گرفتار شده بودند که با اقدام به موقع عوامل انتظامی و امدادی، زنده بیرون کشیده شدند.

وی افزود: با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، عوامل انتظامی و امدادی پس از چندین ساعت کوهپیمایی، به غار مورد نظر رسیدند و افراد گرفتار شده را از داخل تونلی به عمق حدوداً 40 متر، زنده بیرون کشیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر تصریح کرد: پس از انتقال مصدومان به مراکز درمانی، چهار متهم دیگر را که در این زمینه دستگیر شده بودند، به پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه یک نوجوان 17 ساله در میان دستگیرشدگان است، ادامه داد: این افراد به قصد یافتن اشیای عتیقه در غار مورد نظر، تونلی به عمق 40 متر حفر و یک‌ نفر را برای نگهبانی و گزارش اوضاع در نزدیکی جاده فرعی مستقر می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از بیهوش شدن دو نفر از قاچاقچیان به‌علت کمبود اکسیژن در تونل، با آن فرد تماس گرفته و درخواست کمک کرده‌اند، ادامه داد: این فرد نیز با پلیس و عوامل امدادی تماس گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر خاطرنشان کرد: در راستای اجرای دستور مقام قضایی، پرونده کماکان مورد رسیدگی مأموران پلیس آگاهی قرار دارد.

وی عنوان کرد: اردیبهشت ماه سال‌جاری، مشابه این اقدام در شهرستان سرپل‌ذهاب به‌وقوع پیوست و با مرگ قاچاقچیان در تونل حفر شده، سرقت اشیای عتیقه ناکام ماند.
کد مطلب : ۱۰۷۰۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.