۱

استعفاء! آخرش چی شد ؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۴
استعفاء! آخرش چی شد ؟
به گزارش عصر تعادل، ماجرای مذاکره ٥ ساعته رییس فدراسیون فوتبال ایران در اردوی دوبی با کارلوس کی‌روش و پیرو آن اعلام استعفای کتبی سرمربی پرتغالی تیم ملی از جمله اخبار تاثیرگذاری بود که در هفته‌ی گذشته فوتبال ایران را متاثر و البته با چالشی بزرگ مواجه کرد. چالشی که با تداخل اظهارنظرهای سرمربی کروات پرسپولیس از شرایط و چرایی برپایی اردوی امارات و البته موضع گیری‌های بعدی کی‌روش، وضعیت مبهم و دشواری را پیش روی مسوولان فدراسیون فوتبال ایران قرار داده است.
اکنون واقعیت‌هایی متضادی با آنچه که پیش از این درباره این اتفاقات مطرح شده بود، هویدا شده که می‌تواند دلایل موضع‌گیری‌ها و اهداف نهفته افراد درگیر در آن را بیش از گذشته روشن کند. 
یکی از این موضوعات مهم این ماجراها اعلام وصول استعفای کتبی کارلوس کی‌روش بود که در طی روزهای گذشته افراد مختلفی درباره این استعفا و کیفیت آن سخن گفتند و تحلیل‌های یکطرفه و حق به جانب سرمربی تیم ملی از آن ارائه کردند، موضوعی که اکنون با روشن شدن بخشی از زوایای پنهان آن، معلوم شده همه ماجرا هم آنگونه نبوده که روایت شده یا حداقل بخشی از واقعیات مهم پیرامون استعفای کی‌روش نادیده گرفته شده است.
شنیده ها و اسناد موجود پیرامون استعفای کی‌روش حکایت از آن دارد که کی‌روش هیچ استعفای قابل استناد و واقعی به مسوولان فدراسیون ارائه نکرده است. استعفایی که کی‌روش و نزدیکانش از آن سخن می‌گویند دارای ایرادات فراوانی به لحاظ شکلی و ماهوی است.
نوشته‌ای که از سوی نزدیکان کی‌روش به عنوان استعفا به فدراسیون ارسال شده، اولا به زبان فارسی است نه انگلیسی. این یکی از بزرگترین ایراداتی است که به این استعفا وارد است، کی‌روش تسلطی به زبان فارسی ندارد و حال پرسش این است که چرا کی‌روش باید استعفایش از سرمربیگری تیم ملی ایران را به زبان فارسی بنویسد. استعفایی که او می‌داند با این ویژگی اصولا قابل استناد نخواهد بود.
دوم اینکه این نوشته و استعفا ارائه شده، فاقد امضا است. پرسش مهم این است که اگر کی‌روش قائل به استعفا بوده و واقعا خواسته حسن نیت خود را در درگیرهای اخیر ثابت کند چرا باید استعفایش را امضا نکرده باشدٰ. اصلا اگر این نوشته‌ی فارسی که از آن به عنوان متن استعفای کی‌روش یاد شدهٰ چرا باید فاقد امضا باشد.
نکته سوم اینکه شنیده شده، این نوشته از طریق ایمیلی غیر از ایمیل شخصی سرمربی تیم ملی - بخوانید نزدیکان ایرانی کی‌روش - به فدراسیون فوتبال ارسال شده است. موضوعی که می‌تواند راهی برای فرار از تبعات حقوقی پذیرش احتمالی استعفا تلقی شود.
براساس این گزارش، به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش - آنگونه که پیش از این گفته شد - استعفایی قابل استناد و معتبری به فدراسیون فوتبال ایران ارائه نکرده و احتمالا همه این جنجال‌ها نیز تنها ابزاری برای کسب پیروزی در یک درگیری دوطرفه با برانکو بوده است. درگیری که تجربه نشان داده تا پیروزی مطلق آن نصیب سرمربی تیم ملی نشود، هیچ پایانی نخواهد داشت.
 

  •  
کد مطلب : ۱۰۷۱۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.