۰

پرسپولیس - ژوزه؛ دعوای آخر را هم می‌بازیم؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۷
به گزارش عصر تعادل، روز 29 دی ماه یعنی دو روز دیگر جلسه سرنوشت ساز بررسی شکایت مانوئل ژوزه و دستیارانش از پرسپولیس در دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) برگزار خواهد شد و بعد از رای اولیه فیفا علیه پرسپولیس که به پرداخت چیزی حدود6 میلیارد تومان محکوم شده بود حالا این امیدواری وجود دارد که دادگاه حکمیت ورزشی رای فیفا را درست ندانسته و به نفع پرسپولیس رای دهد. به همین منظور نمایندگان پرسپولیس که مدتی قبل لایحه دفاعیه شان را برای دادگاه حکمیت ورزشی فرستاده‌اند به ژنو سوییس سفر کرده‌اند تا از این لایحه دفاع کنند. این آخرین امید باشگاه پرسپولیس برای رهایی از این پرونده سنگین و قطور است تا بلکه شانس به آنها رو کند اما در صورتی که مستندات باشگاه پرسپولیس در دادگاه فوق قانع کننده نباشد، این باشگاه با احتساب جریمه‌های دیرکرد باید مبلغی در حدود ۹ میلیارد تومان به این مربیان پرتغالی پرداخت کند و در غیر این صورت با کسر امتیاز مواجه خواهد شد.

در روز برگزاری جلسه باشگاه پرسپولیس در سوییس، باشگاه الزمالک مصر هم به خاطر شکایت از «الکسیس انوم» بازیکن کامرونی در دادگاه کاس درگیر است اما «فیلیپ ژوزه»، «لوییس پدرو مونته رو» و «اسکار فریه را» دستیاران ژوزه هستند که در این روز به صورت جداگانه جلسه رسیدگی به شکایتشان در دادگاه عالی حکمیت ورزش برگزار می‌شود.

در اخبار منتشر شده روی سایت‌های خبری و ورزشی هیچ اشاره‌ای به نام و نشان فرستادگان باشگاه پرسپولیس برای دفاع از این پرونده نشده اما واقعیت این است که کیفیت کار و رزومه این افراد ارتباط تنگاتنگی با احتمال برنده شدن یا باختن پرسپولیس در این پرونده دارد. به‌طور حتم برای یک پرونده یک میلیون و چهارصدهزار یورویی باشگاه پرسپولیس باید دنبال وکلای حاذق بین‌المللی رفته باشد یا اگر به استخدام وکلای داخلی قناعت کرده باید افرادی را بر می‌گزید که واجد شرایط حضور در دادگاه حکمیت ورزشی باشند و حقوق ورزشی را کاملا بشناسند.

باشگاه پرسپولیس برای بردن دعوی به دادگاه عالی حکمیت ورزشی مبلغی بالغ بر 60 هزار فرانک سوییس هزینه کرده که این هزینه تنها هزینه داوری در این دادگاه است. بدین ترتیب به نظر می‌رسد فرستادگان باشگاه برای دفاع از این لایحه وکلای همکار با معاون حقوقی باشگاه باشند.

علی جمشیدی معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس که خیلی کم در رسانه‌ها آفتابی شده و در خصوص این پرونده پرسر و صدا هم تنها یکی دو بار توضیح داده است سه وکیل همکار به نام‌های مقدم، پورحسین و ذاکر دارد که ظاهرا همراه با یک مترجم به سوییس رفته‌اند اما حتی اگر آن مترجم به حقوق ورزشی آشنا نباشد نیز این تیم حقوقی در راه دفاع به مشکل برخواهند خورد.

 در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسد که باشگاه پرسپولیس برای بردن دعوی هیچ شانسی ندارد. یک ‌فرد آگاه در این خصوص می‌گوید:«من نمی‌دانم افرادی که برای دفاع از لایحه باشگاه به سوییس رفته‌اند چه کسانی هستند و چقدر سابقه در حقوق ورزشی دارند و تا چه حد با نوع دفاع در دادگاه عالی حکمیت ورزشی آشنا هستند اما با رای بدوی که فیفا صادر کرده بود هیچ چیز در دست پرسپولیس وجود ندارد و شانس پرسپولیس برای بردن این پرونده 01/0 درصد است. البته من به عنوان یک ایرانی امیدوارم رای دادگاه به سود پرسپولیس باشد اما کار بسیار دشوار است.»

جدا از کیفیت کار وکلای اعزامی پرسپولیس به سوییس و اینکه اصلا پرسپولیس چیزی برای دفاع کردن دارد یا نه موضوع اینجاست که فوتبال ایران همیشه در دادگاه عالی حکمیت ورزشی بازنده نبوده است.

پرونده برونو سزار بازیکن برزیلی سپاهان که به النصر امارات رفته بود در نهایت به سود سپاهان تمام شد و حالا این باشگاه اصفهانی منتظر صدور رای نهایی و دریافت غرامت است. از طرفی وقتی مارینکو ماتیچ بازیکن باشگاه صبا در CAS خواستار تجدید نظر شد در نهایت باشگاه صبا بود که پرونده مربوطه را برد. در خصوص باشگاه شهرداری تبریز و مربی آرژانتینی‌اش نیز اعتراض وکلای باشگاه شهرداری به نتیجه رسید. البته باید به این موضوع اشاره کرد که در تمام موارد فوق وکلای خارجی و حاذق بین‌المللی به نمایندگان حقوقی این باشگاه‌ها کمک کرده بودند.

در خود باشگاه پرسپولیس هم سابقه برنده شدن در دادگاه عالی حکمیت ورزشی وجود دارد. اولی مربوط به شکایت شرکت آمریکایی آلفا از پرسپولیس است که این شکایت در دادگاه عالی حکمیت ورزشی رد شد و حتی این شرکت به پرداخت 350 هزار دلار غرامت محکوم شد و مورد بعد شکایت نلو وینگادا از پرسپولیس بود که بعد از صدور رای فیفا، CAS اعتراض پرسپولیس را پذیرفت و رای را اصلاح کرد.
کد مطلب : ۱۰۷۱۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.